همدان- ایرنا- ۲ واحد صنعتی و خدماتی استان همدان امروز(یک‌شنبه) همزمان با برگزاری بیست و سومین همایش ملی تقدیر از واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز، موفق به دریافت تندیس ملی و لوح صنعت سبز شدند.

به گزارش ایرنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان در این آیین با بیان اینکه نگاه مدیریت ارشد استان به محیط زیست دلسوزانه، برنامه محور و منطقی است، گفت: همدان از استان های پیشرو در تدوین برنامه آمایش است بنابراین پیمودن مسیری با هدف مشخص برای پیشگیری از بروز خسارت به استان ضروری است.

ظاهر پورمجاهد افزود: چنانچه احتمال بروز خسارت به محیط زیست در صورت تداوم اجرای طرحی محرز شود باید از ادامه اجرای آن جلوگیری کرد هر چند با توجه به نیاز ایجاد اشتغال برای کاهش بیکاری می توان با همراهی و مشورت کارشناسان خبره مسیر درستی را در راستای اشتغالزایی همراه مراقبت از محیط زیست، انتخاب کرد.

وی حفظ محیط زیست را به مثابه تلاش برای زندگی بهتر توصیف کرد و  گفت: بی توجهی به محیط زیست، طبیعت، آب و هوا به طور حتم زندگی بشر را دچار مشکل می کند بنابراین هرگونه تحمیل فشار به زمین، آب، هوا و منابع طبیعی موجب خسارت های سنگینی برای آیندگان می شود.

پورمجاهد تصریح کرد: با توجه به ظرفیت و استعدادهای خوب استان همدان، با اتحاد و همدلی می توان کارهای بزرگی در زمینه کمک به محیط زیست انجام داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان نیز با اشاره به اهمیت سیاست های اقتصادی این حوزه، گفت: کاهش آلایندگی به معنی افزایش ضریب اقتصادی واحدهاست که امروز واحدهای صنعتی و خدماتی استان به این باور رسیده اند.

محسن جعفری نژاد افزود: سازمان حفاظت محیط زیست هیچگاه مخالف توسعه نبوده بلکه رویکرد تحقق توسعه پایدار را مورد توجه قرار داده و متولیان امر را نیز به این سمت هدایت می کند.

وی با بیان اینکه  نحوه حفاظت نسل کنونی از محیط زیست در آینده و زندگی فرزندان نقش بسزایی دارد، اظهار داشت: اقتصاد سبز و صنعت سبز یک مسئله درون دستگاهی نیست بلکه همه آحاد جامعه را در بر می گیرد زیرا مشکلات حوزه محیط زیست به همه برمی گردد.

در این آیین که به صورت سراسری و ارتباط تصویری با معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، ضمن اهدا تندیس ملی به واحدهای صنعتی شیر پگاه و واحد خدماتی بیمارستان شهید غرضی ملایر از ۱۱  واحد صنعتی سبز استان همدان که برای شرکت در فرآیند ارزیابی این همایش شرکت کرده بودند نیز تجلیل به عمل آمد.