اردبیل - ایرنا - فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور دانشجویی استان اردبیل (شهید علم‌الهدی) دانشجویان دانشگاه‌های استان اردبیل گفت: ۳۰۰ دانشجو از این استان اسفندماه سال جاری به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند.

به گزارش ایرنا ، عزیز حبیبی روز شنبه در جلسه قرارگاه مرکزی راهیان نور دانشجویی استان اردبیل با بیان اینکه بعد از شیوع ویروس کرونا شرایط دانشگاه‌ها متفاوت شده و بیشتر کلاس‌های آموزشی به صورت مجازی برگزار می‌شود، اظهارکرد: انتظار می‌رود در برگزاری اردوهای راهیان نور، رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش از پیش جدی‌تر گرفته شود.

وی با بیان اینکه در برگزاری این اردوها باید سلامت دانشجویان زائر مورد توجه جدی قرار بگیرد، افزود: تزریق دز سوم برای زائران به صورت دقیق کنترل شود تا شاهد بروز مشکلات خاصی در این زمینه نباشیم.

جانشین سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل هم در این جلسه راهیان نور را حرکت عظیم فرهنگی و فرمان مقام معظم رهبری دانست و گفت: این حرکت عظیم فرهنگی طی سال‌های گذشته با حضور رهبر معظم انقلاب عملیاتی شده است.

سرهنگ شکر عبدی با بیان اینکه برگزاری راهیان نور دانشجویی برای سال جاری تا به امروز به صورت حضوری تصمیم‌گیری شده و هرگونه تغییر در نحوه برگزاری تا یک روز قبل از تاریخ اعزام اطلاع‌رسانی می‌شود، افزود: برای سال جاری اسکان دانشجویان زائر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در اردوگاه شهید باکری خرمشهر در نظر گرفته شده است.

وی به ضرورت حفظ حرمت، شأن و منزلت این سفر معنوی تاکید و تصریح کرد: دانشجویان متقاضی برای اعزام باید در سامانه ملی نور ثبت‌نام کنند و دریافت سه دز واکسن نیز توسط همین سامانه استعلام خواهد شد.

او همچنین اعزام‌های دانشجویی و دانش‌آموزی را باعث ایجاد تحول درونی در زائران دانست و خاطرنشان کرد: راهیان نور رابطه بین نسل‌ها را برقرار کرده و نهضت روشنگری و روایتگری نیز همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل نیز تدارک برنامه زیارت شهدا و در خدمت زائران شهدا بودن را اتفاقی بسیار مبارک عنوان کرد و گفت: باید تلاش کنیم در طول اردوهای راهیان نور، بهترین برنامه‌های فرهنگی و اعتقادی را برای زائران اجرا کنیم.

حجت الاسلام عبدالله حسنی افزود: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در خصوص همراهی روحانیون و مبلغان با دانشجویان زائر، در خدمت قرارگاه راهیان نور دانشجویان است.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور دانشجویی استان اردبیل هم با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده جهت اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس، اظهار داشت: شعار محوری اردوهای راهیان نور برای سال جاری دانشجویان مکتب سلیمانی تعیین شده است.

روح‌الله صابری با بیان اینکه سهمیه استان اردبیل برای سال جاری ۱۵۰ دانشجوی خواهر و ۱۵۰ دانشجوی برادر تعیین شده است، افزود: اعزام برادران ۲۱ اسفندماه از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل و اعزام خواهران ۲۳ اسفندماه از دانشگاه محقق اردبیلی خواهد بود.

وی یادآور شد: قرار است دانشگاه محقق اردبیلی سه دستگاه اتوبوس ، دانشگاه آزاد اسلامی استان سه دستگاه اتوبوس ، دانشگاه علوم پزشکی ۲ دستگاه اتوبوس و دانشگاه‌های فرهنگیان و فنی و حرفه‌ای رازی هم ۲ دستگاه اتوبوس اختصاص دهند.

دانشگاه‌های استان در سه بخش علوم پزشکی، دانشگاه آزاد و سایر دانشگاه‌ها تقسیم‌بندی می‌شوند و سال گذشته در دانشگاه‌ علوم پزشکی اردبیل بیش از سه هزار و ۳۶۹ دانشجو مشغول تحصیل بودند. در واحدهای دانشگاه آزاد استان ۱۵ هزار و ۴۶۲ نفر دانشجو تحصیل می‌کنند.

در سایر دانشگاه‌های استان اردبیل هم بیش از ۲۸ هزار و ۱۲ نفر تحصیل می‌کنند که ۱۴ هزار و ۳۸۷ نفر پسر و ۱۳ هزار و ۶۲۵ نفر دختر هستند که نسبت دانشجویان دختر به پسر ۴۸ به ۵۲ است.