یزد - ایرنا - سرپرست اداره کل امور اقتصادی و دارایی یزد مالیات را یکی از مهمترین عناصر مدیریت درآمدهای ملی عنوان کرد و اگفت: رسیدگی به اعترض مؤدیان در مورد ناعادلانه بودن مالیات مورد رسیدگی قرار می گیرد.

به گزارش روزیکشنبه روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی یزد، مجید کرباسی در نشستی افزود:  از سال ۱۳۹۷ تاکنون ۲ هزار و ۵۹۰ فقره پرونده اعتراض مالیاتی به هیأت موضوع ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیات های مستقیم استان ارجاع شده است  که از این تعداد ۲ هزار و ۵۳۷ فقره آن رسیدگی شد.

به گفته وی هم  اکنون برای ۷۵۶ فقره پرونده رأی قطعی صادر و به مؤدیان مالیاتی ابلاغ شده و در این مورد سامانه ای با عنوان مرکز دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه ای ایجاد شده است.

کرباسی خاطرنشان کرد: مجموع مالیات پرونده های تعیین تکلیف شده ۲۱۴ میلیارد ریال بود که این رقم پس از رسیدگی و صدور رای، به ۱۲۷ میلیارد ریال کاهش یافت.

وی ادامه داد: طبق تفویض اختیار صورت گرفته به استان‌ها، مودیان مالیاتی اشخاص حقیقی تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال و اشخاص حقوقی تا سقف پنج میلیارد ریال می‌توانند نسبت به مالیات‌های قطعی شده خود تقاضای رسیدگی  مجدد کنند.

کرباسی ادامه داد:  اگر مورد یادشده آنها در مرجع دیگری قابل طرح نباشد، به ادعای غیرعادلانه بودن مالیات مستند به مدارک و دلایل کافی(پس از تکمیل فرم درخواست رسیدگی) شکایت و تقاضای رسیدگی مجدد خود را به دبیرخانه استانی هیات تسلیم کنند.

برخورد با گرانفروشان در ایام نوروز  با همکاری شهروندان افزایش می یابد

مدیرکل تعزیرات حکومتی یزد گفت: افزایش گشت‌های نظارتی با هدف برخورد با گرانفروشی در حوزه تولید و عرضه کالاهای اساسی در ایام نوروز با جدیت و همراهی شهروندان در استان پیگیری و اقدام می‌شود.

به گزارش عصر یکشنبه روابط عمومی این اداره‌کل، علی‌اکبر مختاری افزود: گروه گشت‌ نظارتی تعزیرات حکومتی به منظور پایش بازار و تشدید نظارت بر تولید و عرضه برخی اقلام پر مصرف تشکیل شد و فعالیت‌ها با قوت ادامه دارد .

وی ادامه داد: با برگزاری این طرح که با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت(صمت)، سازمان جهاد کشاورزی، اتاق اصناف و شبکه‌های بهداشت با تمرکز بر بازار تولید، توزیع و احتکار انواع مواد غذایی انجام شد برای برخی از واحد صنفی پرونده تشکیل و برخی واحد صنفی متخلف نیز پلمب شد.

این مسئول با بیان اینکه در بازرسی‌ها برای ۱۹۳ واحد پرونده تخلف تشکیل شد، تصریح کرد: پرونده‌های متشکله در گشت‌های مشترک با سرعت بیشتری رسیدگی و در راستای بازدارندگی هرچه بیشتر، اشد مجازات برای متخلفان اعمال و اجرا می‌شود.

مختاری از شهروندان خواست گزارش و شکایت خود را به سامانه ۱۲۴ سازمان صمت اعلام کنند تا موارد در گشت‌های مشترک بررسی و متخلفان اعمال قانون شوند.

  استان یزد با یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت حدود ۷۳ هزار واحد صنفی دارد که به طور متوسط در هر واحد ۲.۵ نفر مشغول کار هستند.