به گزارش ایرنا؛ «بهرام فاضلیزاد» روز یکشنبه در جلسه مشترک کارگروه فرهنگی و تبلیغات کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کارگروه تولید استان در سرسرای جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: بخش تولید استان نیاز به معرفی بهتر و بیشتر دارد و در این راستا رسانهها ابزارهای مهم و تاثیرگذاری در معرفی این تولیدات هستند.
وی با بیان اینکه کالاهای با کیفیت خوبی در سطح کشور و استان کرمانشاه تولید می شود اما برای مردم ناشناخته است، گفت: صاحبان واحدهای تولیدی ضمن تولید محصولات باید به فکر تبلیغات و اطلاع رسانی آن نیز باشند.
دبیر کارگروه تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمانشاه در ادامه سخنانش با بیان اینکه کالاهای تولید داخل را باید به صورت مستمر و مکرر به مردم معرفی کنیم، گفت: مردم باید در جریان تولیدات داخلی قرار بگیرند و قطعا از این تولیدات استفاده خواهند کرد.
فاضلیزاد با اشاره به مرزی بودن استان کرمانشاه، افزود: استان های مرزی مانند کرمانشاه با تهدیدی به نام کالای قاچاق روبرو هستند که باید با اقدامات فرهنگی، اطلاع رسانی و تبلیغات مانع از گرایش مردم به سمت استفاده از کالاهای قاچاق شویم.
وی از خبرگزاری ایرنا و صدا و سیما به عنوان ظرفیت های خوب رسانهای در استان نام برد و گفت: این ۲ رسانه که عضو کارگروه تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز هستند میتوانند به معرفی هرچه بهتر و بیشتر تولیدات استان کمک کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه سخنانش با اعلام آمادگی این اداره کل برای نهادینه کردن فرهنگ استفاده از کالای تولید داخلی، از متولیان حوزه صنعت و تولید و صاحبان و مالکان واحدهای تولیدی خواست از ظرفیت رسانه ای استان برای تبلیغات و اطلاع رسانی استفاده کنند.
فاضلی با اشاره به پایان سال و سفرهای نوروزی پیشنهاد کرد نمایشگاه محصولات تولید استان در ورودی و خروجی شهر کرمانشاه دایر گردد تا مهمانان و مسافران نوروزی بهتر و بیشتر با تولیدات استان آشنا شوند.
استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از هزار واحد تولیدی و صنعتی با اشتغالزایی بیش از ۳۰ هزار نفر دارد.
در این استان با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق ۲ مرز رسمی و چهار بازارچه مرزی نیز دایر است.