شهرکرد -ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت حضور دانش‌آموزان در مدارس در زمینه یادگیری و تعلیم و تربیت گفت: حضور دانش‌آموزان در مدرسه در کاهش آسیب‌های روحی و روانی آنها اثر گذار است.

افشین امیریان روز یکشنبه در جریان بازدید سرزده از تعدادی از مدارس استان به منظور بررسی نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی و فعالیت‌های آموزشی و پرورشی، با تقدیر از زحمات معلمان که در دوران شیوع ویروس کرونا فعالیت آنها چندین برابر افزایش یافته است، افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و سلامت دانش‌آموزان و معلمان برای وزارت آموزش و پرورش در اولویت است.

وی اظهار داشت: در این ایام برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای انجام شود که با دوری دانش‌آموزان از مدرسه، به سلامت روان و تعلیم و تربیت آن‌ها ضربه‌ای وارد نشود.

به گفته وی، امروز دنیا به این نتیجه رسیده است که جایگزینی برای مدرسه و معلم و آموزش حضوری وجود ندارد و دوری دانش‌آموزان از مدرسه، علاوه بر مشکلات آموزشی، مشکلات سلامت روانی و جسمی را نیز در پی خواهد داشت.

امیریان افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس ،مورد بازدید در سطح عالی است و خانواده‌ها نیز با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این سطح، با کادر مدارس همکاری کنند و از امکانات آموزش حضوری استفاده کنند.

وی به مصوبه ستاد کرونا استان بر حضور ۳۰ درصدی دانش‌آموزان در مناطق قرمز و به صورت اختیاری اشاره کرد و گفت: نظام تعلیم و تربیت در هیچ شرایطی تعطیل نیست و از همه ظرفیتها برای آموزش دانش‌آموزان استفاده می‌شود.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی جاری ۲۲۰هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول علم آموزی هستند.