تهران-ایرنا- مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، اردوی راهیان نور دانش‌آموزان پاکدشتی به صورت مجازی و در بستر سامانه شاد برگزار شد.

سید اصغر میرقاسمی روز یکشنبه در مراسم اردوی راهیان نور که در مصلی امام خمینی(ره) و در جوار مزار شهدای گمنام پاکدشت برگزار شد اظهار داشت: طی ۲ سال گذشته و به دلیل شیوع ویروس کرونا، اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس انجام نشد ولی از سال گذشته و با ابتکاری جدید، شرایط آشنایی دانش‌آموزان با دوران هشت سال دفاع مقدس  به شکل مجازی فراهم گردید.

وی با اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن ارزش‌های دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: اردوهای راهیان نور فرصتی برای احیا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین نسل جوان است و باید از این فرصت به منظور تبیین فلسفه ایثار و شهادت در جامعه دانش‌آموزی استفاده کرد.

میرقاسمی افزود: امروز دشمن تلاش دارد تا با بهره‌گیری از شبکه‌های ماهواره‌ای، عقاید جوانان ایران اسلامی را از مسیر اسلام منحرف سازد که یقینا با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، این توطئه ها نیز خنثی خواهد شد.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین اهداف این برنامه، آشنا کردن دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا است.

میرقاسمی با بیان اینکه راهیان نور یک فرصت مهم فرهنگی است که باید از آن به درستی استفاده کرد، افزود: اردوهای راهیان نور یکی از اثرگذارترین اقدامات فرهنگی در حوزه دانش آموزی است که می تواند ادامه حرکت در مسیر تحقق ارزش ها و آرمان های شهدا را ضمانت کند.

۸۴۰ دانش‌آموز دوره دوم متوسطه در بستر شاد در این مراسم شرکت و بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر نیز از این مراسم بازدید کردند.

به گزارش ایرنا در حال حاضر ۸۲ هزار و ۱۰۳ دانش آموز پاکدشتی در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول تحصیل می‌باشند.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.