تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸

سمنان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان سمنان اعلام کرد: ورود سامانه بارشی به این استان از روز چهارشنبه، رشد ابر را در پی دارد و از روز پنج‌شنبه به تدریج در غالب نقاط استان بارندگی پیش‌بینی می‌شود.

ایرج مصطفوی عصر یکشنبه به ایرنا گفت: با ادامه فعالیت سامانه بارشی امروز در نیمه شرقی و ارتفاعات شمال شرق استان، بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق و در نواحی سردسیر بارش باران و برف و مه آلودگی را خواهیم داشت.
ادامه داد: دمای هوای امروز و فردا بین چهار تا هشت درجه سانتیگراد کاهش نسبی خواهد داشت.
وی بیان کرد: دوشنبه در ارتفاعات شمالی احتمال بارش‌های خفیف و پراکنده دور از انتظار نیست و جو پایدار برای روز سه‌شنبه پیش‌بینی می‌شود.
مصطفوی با تاکید بر اینکه روز پنج‌شنبه به تدریج در غالب نقاط استان بارندگی پیش‌بینی می‌شود، گفت: کمینه و بیشینه دمای هوای شهر سمنان امروز یک‌شنبه هجده و ۶ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.
وی اضافه کرد: امروز رضوان و شهمیرزاد با صفر درجه سانیگراد خنک ترین نقاط استان خواهند بود.
مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: سمنان، ایوانکی و گرمسار نیز با ۱۶ درجه سانتیگراد به عنوان گرم‌ترین نقاط استان در روز یکشنبه هستند.
اداره کل هواشناسی استان سمنان دیروز شنبه با اعلام هشدار زرد، ورود سامانه بارشی از عصر شنبه به جو این استان را پیش بینی کرد.
بارش باران و برف، مه آلودگی، کاهش دید افقی، رگبار و رعد و برق، وزش  باد نسبتا شدید تا شدید و کاهش نسبی دما بین چهار تا هشت درجه سانتیگراد از آثار این سامانه است.