کرمانشاه- ایرنا- رییس کل دادگستری استان کرمانشاه بر ضرورت پیشگیری از وقوع جرم تاکید کرد و گفت: کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی و پیگری حل اختلافات مردم باید به صورت جدی دنبال شود.

به گزارش ایرنا، «پرویز توسلی‌زاده» در نشست شورای معاونین، ضمن تقدیر از زحمات «حمید بهرام‌زاده» سرپرست پیشین، با ابلاغ حکم رئیس قوه قضائیه «نیکزاد عباسی» را به عنوان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان معرفی کرد. 

وی ضمن تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) گفت: امام کاظم (ع) در کلامی ارزشمند ضرورت کار و تلاش برای رشد و بالندگی را یادآور شده و فرموده اند: کسی که دو روزش با هم برابر باشد زیانکار است.

رییس کل دادگستری کرمانشاه ادامه داد: همچنین امام موسی کاظم (ع) در روایتی دیگر می‌فرمایند: از ما نیست کسی که نفس خود را هر روز محاسبه نکند، پس اگر عمل نیکی کرده از خدا توفیق فزونی آن را بطلبد و اگر عمل بدی انجام داده استغفار و توبه کند.

توسلی‌زاده با تشکر از زحمات بهرام‌زاده اظهار داشت: وی در زمان خدمت در معاونت پیشگیری در انجام کارها بسیار با انگیزه بودند و غیر از برنامه های ابلاغی دادگستری برنامه های ابتکاری خوبی نیز داشتند.

وی با تبریک به نیکزاد عباسی در سمت جدید یادآور شد: انتظار اجرای دقیق برنامه های ابلاغی و پیشبرد امور را از معاونت جدید پیشگیری داریم.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه افزود: از برنامه هایی که مورد انتظار است می توان به کاهش حداقل ۲۰ درصدی ورودی و خروجی پرونده های حقوقی و کیفری، مدیریت اختلافات ناشی از پرونده ها و تهیه بسته مدیریتی پیشگیرانه در هر پرونده کیفری اشاره کرد.

توسلی زاده اضافه کرد: از دیگر موارد مهم، می‌توان جلوگیری از وقوع جرایم مهمه با تشکیل منظم جلسات شورای پیشگیری و مدیریت پرونده های کثیر الشاکی را نام برد که باید در اولویت رسیدگی ها به نتیجه برسد، ضمن اینکه شایسته نیست یک نفر دارای پرونده‌های متعدد باشد و یا برخی از اختلافات بعد از سالیان طولانی حل نشده باشد.

در ادامه بهرام زاده ضمن ارائه گزارش عملکرد خود، طی سخنانی گفت: باوجود مشکلات جدی که در این معاونت وجود داشت به آن سر و سامان دادیم و همواره مقید بودیم تمام امور در چارچوب قانون انجام شود.