مهاباد- ایرنا- رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد گفت: "سید سهراب هاشمی" رزمی کار اهل این شهرستان از طرف فدراسیون ووشو به عنوان مربی برتر سبک "لی چووان" کشور انتخاب و معرفی شد.

قرنی مصطفی‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مراسم انتخاب بهترین مربیان برتر سال سبک "لی چوان" ووشوی ایران، "سیدسهراب هاشمی" مربی شایسته مهابادی به عنوان برترین مربی در بین ۳۱ استان کشور در سال ۱۴۰۰ انتخاب شد.

وی ادامه داد: "سیدسهراب هاشمی" متولد ۱۳۶۳ هم اکنون به عنوان دبیر هیات ووشو مهاباد نیز فعال بوده و سابقه بیش از پنج سال فعالیت در این رشته را دارد.

رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد اظهار داشت: این ورزشکار در سبک "جیت کان دو کالی اسکریما" نیز عنوان مربی برتر کشور را در کارنامه مربیگری خود دارد.

مصطفی‌پور با بیان اینکه ووشو جزو رشته های موفق مهاباد است، گفت: براساس ارزشیابی‌های صورت گرفته در طول سال گذشته، هیات ووشو این شهرستان به عنوان هیات برتر این رشته در آذربایجان‌غربی شناخته شده بود.

وی با اشاره به اینکه فضای رشته ووشو در مهاباد در مجموع ۶۵۰ متر مربع است، اضافه کرد: هم‌اکنون ۵۵۰ ورزشکار بیمه شده و ۲۴ داور در بخش‌های مختلف تالو و ساندا و ۱۲ مربی ووشوکار در این شهرستان فعال هستند.

رشته ووشو در مهاباد یکی از رشته های رزمی پرطرفدار محسوب می‌شود؛ هم‌اکنون ۴۳ هیات ورزشی در رشته‌های مختلف و ۷۰ باشگاه خصوصی و ۱۵ باشگاه دولتی در مهاباد فعال است.

در شهرستان مهاباد ۱۰ هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه ورزشی هستند.