اصفهان_ایرنا_ رییس تربیت‌ بدنی سازمان بسیج کشور گفت: طرح توسعه ورزش همگانی برای ترویج بازی‌های بومی و محلی، سال آینده در چند استان کشور اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا، ابوالفضل خدا قُلی‌پور، روز دوشنبه در مراسم افتتاح گام(فاز) زمین چمن مصنوعی مجموعه فرهنگی - ورزشی شهید آقابابایی سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان با اشاره به انتخاب این استان بعنوان پایلوت توسعه ورزش‌های همگانی با محوریت ترویج بازی‌های بومی و محلی افزود: با توجه به موفقیت‌آمیز بودن اجرای این طرح در اصفهان، سال ۱۴۰۱ چندین استان را برای این طرح انتخاب می‌کنیم تا ورزش کشور توسعه پیدا کند.
وی افزود: در مجموعه ورزشی سپاه اصفهان، اقدامات مهمی برای همگانی کردن ورزش فراهم و اقدامات شایسته آموزشی انجام شده که آموزش بازی‌های بومی و محلی به ۲ هزار و ۶۰۰ نفر،  نمونه آن است.
رییس تربیت‌ بدنی سازمان بسیج تصریح کرد: تلاش پایگاه‌های مقاومت بسیج سپاه این است تا خدمت رسانی ویژه ای برای مردمی کردن ورزش صورت گیرد و اصفهان در این زمینه پیشتاز است.
رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه بسیاری از بازی‌های بومی و محلی ما در کشورهای دیگر آموزش داده می‌شود و حتی دارای لیگ است، گفت: حوزه کار ما در ۲ بخش روستایی و عشایری است که گام های مهمی در بخش بازی های بومی و محلی و احیا آنها صورت گرفته است.
امیر خراسانی افزود: در جامعه، چنین جا افتاده که بازی‌های بومی و محلی مُختص یک منطقه است در حالی که ما برای توسعه و احیاء تمام این بازی‌ها در کل جامعه شهری گام برمی‌داریم.
رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی با اشاره به فرمایش رهبری در باره توسعه ورزش‌های اصیل ایرانی و بومی و محلی اظهار داشت: بازی‌های بومی و محلی ما، ماهیت و عقبه فرهنگی و  قابلیت برگزاری در حد مسابقات ملی را دارند.
وی برگزاری ۲۵۰ نفر ساعت کارگاه برای توسعه بازی‌های بومی و محلی در استان اصفهان و توزیع بسته‌های ورزشی را یک نقطه امید برای ذهنیت نسل جدید از فرهنگ ایرانی و اسلامی در عرصه ورزش های بومی و محلی عنوان کرد.
فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج)استان اصفهان نیز در این آیین گفت: تقویت ورزش همگانی به منزله آمادگی ایمان، اراده برای عموم مردم و  ایجاد شادی و نشاط و پُر کردن اوقات فراغت جوانان است.
سردار مُجتبی فداء افزود: توسعه این ورزش‌ها امکانی را فراهم می‌ سازد تا استعداد جوانان در مناطق دور از مراکز استان و کم برخوردار، شناسایی و در قالب بازی های بومی و محلی و روستایی ظهور کند.
فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) بیان داشت: توجه به بازی‌های محلی و بومی روستایی و تکوین آن در قالب برگزاری مسابقات شهری استانی، ملی و بین‌المللی، زمینه به اهتزاز درآوردن پرچم نظام جمهوری اسلامی در میدان‌های جهانی است.
وی اضافه کرد: ما قصد داریم آمادگی جسمانی مردم را تقویت کنیم و از طریق پایگاه‌های مقاومت اقدام به توزیع امکانات ورزشی کرده‌ایم.

مسوول تربیت‌ بدنی سپاه صاحب‌الزمان(عج) نیز در این مراسم با اشاره به فعالیت تربیت بدنی سپاه اصفهان گفت: توسط تربیت بدنی سپاه  برای ۴۰۰ نفر و به مدت ۲۴ هزار نفر ساعت دوره مربیگری برگزار شده و ۲ هزار نفر نیز در ۵۶ کارگاه بازی‌های بومی و محلی شرکت کرده‌اند.
وحید رجبی افزود: ۲ هزار بسته ورزشی برای ۵۸۰ پایگاه ورزشی روستایی و ۲ هزار پایگاه بسیج آماده شده که ارزش آن هشت میلیارد ریال است.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره داوری و بازهای بومی و محلی در ناحیه مقاومت استان انجام شده است و بزودی در فلاورجان برگزار خواهد شد.

رجبی، تجهیز ۱۰ خانه تخصصی ورزش رزمی استان و راه‌اندازی ۳۶ پایگاه استعدادیابی را بخشی دیگر از اقدمات تربیت بدنی سپاه اصفهان اعلام کرد.
وی در باره مجموعه ورزشی آقابابایی سپاه اصفهان نیز گفت: طرح توسعه چمن این مجموعه ورزشی، بدلیل آب بَر بودن آن به زمین چمن مصنوعی تبدیل شد.

وی اضافه کرد: در مجموعه ورزشی آقابابایی، احداث حدود ۱۵ هزار و ۶۰۰ متر زمین ورزشی در چند گام(فاز) شامل زمین فوتبال، والیبال، والیبال ساحلی، هندبال، سالن بدنسازی، هتل و رستوران در دستور کار قرار دارد که در زمان حاضر زمین چمن آن بهره‌برداری شده است تا جوانان و بسیجیان از آن استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، گام(فاز) زمین چمن مصنوعی مجموعه فرهنگی - ورزشی شهید آقابابایی سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان، امروز در مراسمی همزمان با اهداء ۲۰۰۰ بسته تجهیزات ورزشی به پایگاه‌های مقاومت بسیج سراسر استان به بهره‌برداری رسید.

زمین چمن مصنوعی ورزشگاه آقابابایی توسط خانواده شهید استکی رونمایی شد.