سنندج- ایرنا- دفتر ساختمان اداری منطقه آزاد تجاری-صنعتی مریوان امروز دوشنبه توسط دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی روز یکشنبه به همراه هیاتی وارد استان کردستان شد و در روز نخست سفرش به این استان علاوه بر شرکت در جلسه شورای اداری به شهرستان بانه سفر کرد.

دفتر ساختمان اداری سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی بانه روز گذشته با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی  و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید و سپس از منطقه ویژه اقتصادی و مرز سیرانبند بانه هم بازدید کرد.

سعید محمد امروز دوشنبه در دومین روز سفر خود به همراه هیاتی راهی شهرستان مریوان شد و در مزارشهدا حاضر شدند و یاد وخاطره شهدای این شهرستان مرزی را گرامی داشتند.

دفتر ساختمان اداری منطقه آزاد تجاری-صنعتی مریوان در زمینی به مساحت ۳۰۰ مترمربع و در خیابان معلم شهر مریوان واقع شده است که امروز توسط دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی  افتتاح شد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در این مراسم با اشاره به اینکه ۲ هزار هکتار در بانه و سه هزار و ۵۰۰ هکتار در مریوان به عنوان منطقه آزاد تثبت و ابلاغ شده است، اظهار داشت: در آینده نزدیک زیرساخت های این منطقه با همکاری دستگاه‌های ذیربط آماده می شود.

سعید محمد با بیان اینکه تولید و صادرات مهمترین موضوع در مناطق آزاد است، اضافه کرد: مدیر اجرایی منطقه آزاد بانه-مریوان تعیین شده است و از سال آینده مراحل بعدی عملیات اجرایی این منطقه آغاز شده و بی شک با ایجاد این منطقه شاهد تحولات گسترده‌ای در حوزه تولید و اشتغال استان کردستان خواهیم بود.

شهرستان مریوان نیز در ۱۳۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز کردستان واقع شده است.