ارومیه-ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت نسل جدید با رساندن آنان به حیات طیبه نهایی می شود و این موضوع در تمام بخش‌های این نظام آموزشی گنجانده شده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی روز دوشنبه در آیین گرامیداشت روز امور تربیتی در ارومیه افزود: مسوولیت متولیان و کارکنان آموزش و پرورش در تربیت افرادی مومن، معتقد به معارف دین، صالح، اهل عمل نیک بسیار والا و متعالی و ارزشمند است.

وی با بیان اینکه خداوند تربیت انسان را به تربیت یک درخت تشبیه کرده‌است که هر آن میوه های خودش را بار می‌آورد تا همه از آن استفاده کنند، ادامه داد: آموزش و پرورشی ها هر فرزندی را تربیت کنند، او را به درختی مستحکم تبدیل می‌کنند که توحید و خدا پرستی در آن نهادینه شده و ساری و جاری است.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: آموزش احسان، خوبی به پدر و مادر، دستگیری از مظلومان همه میوه های خوبی را بار می‌آورد و کسانیکه این درختان را پرورش می‌دهند از ثواب آن بهره مند می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: خدا در وجود ما انسانها ظرفیت عظیمی را نهادینه کرده است که اگر از این ظرفیت‌ها استفاده شود، معجزه خواهد کرد تا اتفاق عظیمی بیافتد .

وی اضافه کرد: متونی که از اهل بیت در دست است نشان می‌دهد که خداوند در وجود بشر یک استعداد بسیار بزرگ  ایجاد کرده واگر این ظرفیت را بتوان به اوج رساند، آن انسان اوج می‌گیرد.

گفتنی است در این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه و مدیرکل آموزش و پرورش استان از پیشکسوتان و فعالان حوزه امور تربیتی آموزش و پرورش استان تجلیل شد.

آذربایجان غربی دارای ۶۴۵ هزار دانش آموز است که در پنج هزار مدرسه تحصیل می کنند.