گرگان- ایرنا- مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان گلستان گفت: این نهاد رتبه نخست در واگذاری مدارس تحت تملک خود به آموزش و پرورش را دارد که در این راستا شهرستان گمیشان با ۵۲ و کلاله با ۵۱ مدرسه بیشترین سهم استانی را در این واگذاری داشته اند.

سید فخرالدین علوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: برابر انعقاد تفاهم نامه روز گذشته بین بنیاد و آموزش و پرورش استان مقرر شد با تشکیل کارگروهی تا یک سال آینده سایر مدارس تحت تملک بنیاد مستضعفان تعیین تکلیف شود.

وی اضافه کرد: مالکیت ۳۱۶ مدرسه تحت تملک این نهاد به صورت رایگان به آموزش و پرورش استان واگذار شد که واگذاری مالکیت این مدارس به وسعت حدود ۱۱۳ هکتار و به ارزش افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال بوده است.

به گفته وی این طرح  برای نخستین بار در گلستان توسط این نهاد اجرایی شده است.

سید پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان کشور هفتم اسفند امسال تفاهم نامه واگذاری رایگان ۷۰۰ مدرسه را با وزیر آموزش و پرورش امضا کرده بود.  

استان گلستان  واقع در شمال کشور، بیشتر املاک غصب شده خاندان پهلوی را در کشور دارد که تا بیستم بهمن امسال و طی ۲۲ مرحله، ۶۳ هزار و ۳۹۰ سند املاک غصب‌شده خاندان پهلوی در ۵۳۳ روستا و ۲۱ شهر به مردم این استان واگذار شده است.

گلستان از استان‌های شمالی کشور است که یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و اقتصاد ساکنان این استان بر پایه کشاورزی استوار است.