سنندج- ایرنا- استاندار سلیمانیه عراق ضمن ضروری دانستن احداث مناطق آزاد بانه و مریوان، گفت: برای دستیابی به تفاهم در خصوص ایجاد منطقه آزاد تجاری مشترک میان ۲ کشور، باید کارهای کارشناسی و جلسات بیشتری بین کارشناسان اقتصادی ۲ طرف انجام شود.

به گزارش ایرنا، هه وال ابوبکر روز دوشنبه در نشست با فعالان اقتصادی استان کردستان درباره ایجاد منطقه آزاد تجاری مشترک در مریوان اظهار داشت: آغاز بکار عملیات اجرایی مناطق آزاد تجاری مشترک بانه و مریوان، فرصتی مناسب است تا مردم کالاهای باکیفیت و خوب تهیه کنند.
وی به امکان تردد شبانه روزی مسافران از مرز باشماق از جانب عراق اشاره کرد و افزود: نیاز است این مهم در این مرز از سمت ایران هم مورد توجه قرار گیرد تا شاهد تسهیل گردشگری و افزایش آمار مسافران در ۲ طرف باشیم.
استاندار سلیمانیه با بیان اینکه این استان شرایط خاص خودش را دارد و باید به صورت ویژه با آن مبادلات تجاری و مسافری داشت، یادآور شد: درخواست ما این است که استان کردستان نیز همکاری خوبی برای ارتقای امنیت مرزی با اقلیم داشته باشد.
ابوبکر امنیت مرزهای اقلیم با استان کردستان را بسیار خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: امیدواریم با تعامل یکدیگر، شاهد مرزی با امنیت پایدار باشیم.