کرمانشاه- ایرنا- فرماندار سنقروکلیایی با گرامیداشت روز مهندس و روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی گفت: امروزه پویایی جامعه مرهون تلاش‌های بی وقفه مهندسین در تمامی عرصه‌ها است.  

به گزارش ایرنا، «غلامرضا مرتضوی» روز دوشنبه در نشست هم‌اندیشی اعضای نظام مهندسی که به منظور بررسی وضعیت ساخت و ساز و تحقق الگوی معماری اسلامی و تمدن سازی و جامعه پردازی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در سرسرای جلسات شهرداری سنقر برگزار شد، افزود: مهندسین با بهره گیری از دانش خود چرخ اقتصاد را به چرخش درآورده و ضامن توسعه پایدار کشور هستند.  

وی ادامه داد: نقش جامعه مهندسین در رونق فضای کسب و کار، ایجاد اشتغال و جهش تولید برجسته و تاثیرگذار است.  

فرماندار سنقروکلیایی بیان کرد: به جهت ایجاد پویایی و همچنین نتیجه گیری تخصصی باید از ظرفیت جامعه مهندسین در جلسات مناسب سازی حوزه شهری، شورای ترافیک و سایر حوزه ها بیش از پیش استفاده شود.  

امام جمعه سنقروکلیایی نیز در این جلسه با اشاره به ۲ موضوع مهم تمدن سازی و جامعه پردازی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، برنقش ویژه مهندسین در این زمینه تاکید کرد.  

حجت الاسلام والمسلمین «الله رضا اکبری» با بیان اینکه معماری و فرهنگ ما نباید الگوگیری از فرهنگ های غربی داشته باشد، ادامه داد: مقوله فرهنگ یکی از اهم موضوعاتی است که اسلام به آن تاکید داشته است لذا باید به این مهم در بحث ساخت و ساز توجه ویژه شود.

«محمدابراهیم بشیری» شهردار سنقر نیز در ادامه این جلسه گفت: از پیشنهادات متخصصین و همچنین همشهریان در پیش برد اهداف شهرداری استقبال می‌کنیم.

وی افزود: از جامعه مهندسین شهرستان درخواست دارم در جهت رفع مشکلات این عرصه و کمتر شدن مشکلات حوزه شهری، شهرداری را یاری کنند.

در ادامه این جلسه برخی از مهندسین و مدیران شهرستان سنقروکلیایی هم به بیان نقطه نظرات خود در حوزه های کالبد شهری، معماری بافت مسکونی، زیباسازی شهری و میراث فرهنگی پرداختند.
سنقر و کلیایی با ۹۲ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال شرق کرمانشاه واقع شده و دارای ۲۲۰ روستا در قالب هشت دهستان و ۲ بخش مرکزی و کلیایی است.