تهران-ایرنا- در پی بازدید و حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در افتتاحیه دومین جشنواره توانیابان هنرمند و قول مساعد خرید آثار این رویداد، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر ضمن بازدید و سفارش خرید چندین اثر برای وزارتخانه متبوع، از عضویت ۲۱۰ هنرمند این نمایشگاه در صندوق اعتباری هنر خبر داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سید مجید پوراحمدی عصر دوشنبه به عنوان نماینده ویژه محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در دومین جشنواره و نمایشگاه توانیابان هنرمند(همام) ضمن بازدید از بخش های مختلف این نمایشگاه از نزدیک با آثار هنرمندان حاضر در این رویداد هنری آشنا شد و در جیران روند برگزاری آن قرار گرفت.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید دو ساعته خود در فضایی صمیمی با هنرمندان توانیاب به گفت و گوی با آنها پرداخت و از نزدیک در جریان آثار ارائه شده قرار گرفت.

وی در حاشیه این بازدید درگفت و گویی ضمن شنیدن مسایل و مشکلات هنرمندان توانیاب، قول مساعد داد تا تمامی موارد مطرح شده را تک تک توسط همکاران صندوق اعتباری هنر پیگیری و به سرانجام نتیجه برساند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر همچنین ضمن ستودن آثار ارائه شده در این نمایشگاه، از تحت پوشش قرار دادن تمامی ۲۱۰  هنرمند شرکت کننده توانیاب در این نمایشگاه در صندوق اعتباری هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: در اوایل سال آینده با هماهنگی مسئولان و دست اندرکاران این نمایشگاه درخصوص هماهنگی برای عضویت این افراد اقدامات لازم بعمل خواهد آمد.

پوراحمدی همچنین حمایت و کمک به هنرمندان به ویژه هنرمندان توانیاب را وظیفه صندوق اعتباری هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرد و گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دوره وزارتخانه در دولت مردمی همواره بر حمایت همه جانبه از اصحاب فرهنگ و هنر تاکید داشته و دارد از این رو حضور بنده نیز در راستای همین سیاستگذاری و اولویت دولت مبنی بر کمک و حمایت از هنرمندان صورت گرفت.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از همگان به ویژه مسئولان دعوت کرد تا با حضور خود در چنین نمایشگاه‌ها و جشنواره ها ضمن دلگرمی هنرمندان توانیاب برای ادامه راه و تلاش آنها، با خرید آثار، انگیزه ای برای ادامه مسیراین قشر فرهیخته فراهم کند.

دریافت ۳ هزار اثر در دبیرخانه جشنواره همام

از طریق بانک اطلاعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، سازمان بهزیستی و خیریه امام رضا(ع) فراخوان جشنواره به‌تمامی توانیابان ارسال و از طریق رسانه‌های جمعی نیز اطلاع‌رسانی شد که درمجموع دبیرخانه همام سه هزار اثر شامل ۳۳ اثر موسیقی و بقیه در بخش‌های مختلف هنرهای تجسمی و صنایع‌دستی را دریافت کرد که در نهایت پس از سه مرحله داوری ۲۴۰ اثر برای نمایش در نمایشگاه انتخاب شده و در این جشنواره و نمایشگاه حضور یافتند. 

از نکات قابل توجه این جشنواره دریافت آثار توانیابان از استان‌ها و شهرهای مختلف کشور است، به گونه‌ای که آثاری از استان‌های تهران، البرز، سیستان و بلوچستان، گیلان، مازندران، همدان، اصفهان، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، یزد، کرمانشاه، خوزستان، لرستان، هرمزگان، فارس، مرکزی، قم، آذربایجان غربی،آذربایجان شرقی و زنجان به جشنواره راه‌یافته است.

برگزاری جشنواره تا ۱۰ اسفند ماه ادامه دارد و علاقه‌مندان از ۶ اسفند ماه ساعت ۱۱ تا ۲۰ می‌توانند با مراجعه به نگارخانه آینه موسسه فرهنگی هنری صبا واقع در خیابان ولی‌عصر چهار راه طالقانی، خیابان برادران مظفر شماره ۱۲۵ از آثار به نمایش درآمده بازدید کنند.

برگزاری هشت کارگاه آموزشی در خلال جشنواره برای ارتقای توان هنری توانیابان از دیگر برنامه‌های متولیان این جشنواره است و همچنین  همه افرادی که آثارشان به بخش نمایشگاه راه پیدا کرده است با یک همراه در تهران استقرار یافته که هزینه‌های اقامت آنها را جشنواره عهده‌دار خواهد شد.

گفت وگوی صمیمانه و بدون هماهنگی و بی واسطه هنرمندان توانیاب با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عکس های یادگاری و سلفی، وی ارائه درخواست های کتبی و شفاهی از وی از جمله حاشیه های افتتاحیه این نمایشگاه بود.