بجنورد-ایرنا- عضو شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: ایجاد ۲ محله سبز در مناطق کم برخوردار مرکز خراسان شمالی مورد توافق قرار گرفت و در این پارلمانی محلی مصوب شد.

سید محسن موسوی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: محله نیروگاه و محله کوی امام هادی در مناطق کم برخوردار مرکز این استان به عنوان محله سبز مصوب شد.

وی افزود: در این طرح قرار است مردم این ۲ محله در مدیریت شهری با هم رقابت کنند، در این طرح مدیریت محله به دست بانوان خانه دار انجام می شود.

عضو مرکز بین المللی اکولوژی کشور سوئد هم در این باره گفت: محله سبز، محله‌ای است که با رویکرد توسعه پایدار شهر اجرا می شود و تلاش شده تا اثرات زیانبار محیط‌زیستی به حداقل برسد در این اقدام از همکاری افراد محله مشارکت گرفته می شود.

منوچهر ریاحی اظهار داشت: در محله سبز مواردی از قبیل مدیریت زباله پسماند، استفاده از آب خاکستری و نیز مسائل مربوط به انرژی برای رسیدن به محیط زیست پایدار مورد توجه قرار دارد.

عضو مرکز بین المللی اکولوژی کشور سوئد افزود: افراد در ۱۳ رشته مختلف فعال می شوند و ۱۳۰ نفر زیر نظر  ۱۳ نفر از مدیران و مسوولان محله ها را مدیریت می کنند. 

ریاحی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به دغدغه ها درباره مدیریت پسماند خاطرنشان کرد: در طرحی که پیشنهاد کردم در صورت وجود اسپانسر می توان زباله را به راحتی مدیریت کرد.

وی افزود: در این طرح از زباله، محصولات مختلف از جمله مصالح ساختمانی تولید می شود.

نماینده مرکز بین المللی اکولوژی کشور سوئد در ایران گفت: میزان سرمایه گذاری برای این طرح ۱۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد.