بوشهر- ایرنا- معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر گفت: عملیات جست و جو و امداد هوایی و دریایی برای نجات سه صیاد تنگستانی که از روز یک‌شنبه هفته جاری در آب‌های خلیج فارس ناپدید شده اند ادامه دارد.

محمد تقی ایرانی روز سه‌شنبه  به ایرنا گفت: همانگونه که اطلاع رسانی شده سه نفر از صیادان منطقه تنگستان با وجود هشدارهای هواشناسی و دریابانی و در شرایط نامساعد دریا از بندر تنگستان خروج کرده و براساس اطلاعات به دست آمده به بندر برنگشته اند.

وی اظهار کرد: از همان لحظه اعلام خبر با پی‌گیری‌های لازم از سوی شناورهای دریابانی، اداره بنادر و دریانوردی، منطقه چهارم دریایی سپاه و اعزام بالگرد تجسس از سوی فرماندهی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه بوشهر، منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و حتی شناورهای محلی؛ عملیات تجسس در دستور کار قرار گرفت.

ایرانی یادآور شد: این درحالی است که به واسطه ناپایدار بودن وضعیت جوی تا این لحظه هنوز خبری از یافتن صیادان مورد نظر به دست نیامده و عملیات جستجو کماکان ادامه دارد.

صیادان تنگستانی یکشنبه   با یک فروند قایق صیادی از بندر عامری شهرستان تنگستان عازم بندر دیر شدند اما هنوز بازنگشته و ناپدید شده اند.

عملیات جست و جو برای یافتن و و نجات این صیادان با شناورهای ناجی و بالگرد از صبح روز دوشنبه آغاز و همچنان با حضور ۵۰ قایق از حوزه دریایی دیر ادامه دارد.