سنندج- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان کردستان گفت: زمین چمن مصنوعی ناحیه منفصل شهری «ننله» شهر سنندج 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در سفر وزیر ورزش و جوانان به استان افتتاح می‌شود.

حامد جولایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: زمین چمن مصنوعی ناحیه منفصل شهری «ننله» یکی از پروژه‌های ورزشی اداره کل ورزش و جوانان کردستان است که در این راستا عملیات ساخت آن از شهریورماه سال جاری آغاز شد و هم اکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: این پروژه در زمینی به مساحت ۹۰۰ مترمربع ساخته شده و برای آن تانون ۹ هزار میلیون ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان ادامه داد: یکی از مشکلات نواحی منفصل شهری و حاشیه شهرها کمبود فضای ورزشی و تفریحی در این مناطق است که رفع آن می‌تواند نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی در میان جوانان داشته باشد.

وی اضافه کرد: دستگاه ورزش و جوانان کردستان با این رویکرد ساخت زمین های مینی چمن مصنوعی در این مناطق را که می توان در کوتاهترین زمان و با صرف کمترین هزینه در اختیار جوانان قرار داده شود، در دستور کار خود گنجانده است.

جولایی با اشاره به مشکل کمبود زمین متعلق به اداره کل ورزش و جوانان کردستان در ناحیه منفصل شهری «نایسر» سنندج نیز گفت: ناحیه «نایسر» در حاشیه شهر سنندج از کمبود فضای ورزشی رنج می برد و دستگاه ورزش و جوانان کردستان بارها اعلام کرده است که در صورت تامین زمین مناسب از سوی نهادهای مرتبط دولتی و یا خیرین در کوتاهترین زمان ممکن اقدام به ساخت، احداث و تجهیز مکان ورزشی در آن خواهد کرد.

حدود ۶۴ هزار ورزشکار سازمان یافته کردستانی در رشته‌های مختلف ورزشی مشغول به فعالیت هستند.

ننله، یکی از نواحی منفصل شهری سنندج است که با حدود ۱۴ هزار نفر جمعیت در پنج کیلومتری شهر سنندج واقع شده است.