تهران- ایرنا- علی اکبر صالحی معاون پژوهشی و قائم مقام رییس فرهنگستان علوم ایران، راهبری و هدایت کارگروه علمی جایزه مصطفی(ص)  را به عنوان رییس این کارگروه برعهده گرفت.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، مهدی صفاری­ نیا دبیر شورای سیاست ­گذاری جایزه مصطفی (ص) گفت: گروه‌های علمی تحت راهبری کارگروه علمی، فرآیند ارزیابی نامزدهای جایزه مصطفی(ص) را در مدت زمان ۲ سال، مدیریت می کنند تا در نهایت اولویت‌های پیشنهادی توسط داوران برای دریافت جایزه جهانی مصطفی به شورای سیاست‌گذاری اعلام شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس موازین کارگروه علمی در ارتباط با بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی و فناوری جهان اسلام در مناصب این کارگروه به صورت گردشی و به پیشنهاد حسن ظهور دبیر کارگروه علمی جایزه مصطفی که مدیریت و تلاش ­های قابل تقدیر ایشان در ۱۰ سال از عمر این جایزه جهانی، پایه‌هایی ماندگار را در مبانی و شاخص‌های علمی این جایزه پایه‌گذاری کرد و انتخاب برگزیدگان ادوار پیشین را که مورد توجه جوامع علمی و بین‌المللی قرار گرفتند را در پی داشت و همچنین نظر به تجارب علمی و بین­ المللی علی اکبر صالحی، لزوم تقویت راهبردهای علمی و در نهایت استقبال وی، زمینه‌ای را فراهم آورد تا از این سرمایه‌ علمی به عنوان رییس کارگروه علمی جایزه مصطفی بهره‌مند شود.

به گزارش ستاد ارتباطات و ترویج جایزه مصطفی(ص)، صالحی پیش از این نیز با این بنیاد همراهی دیرینه‌ای را در حوزه‌های علمی و بین‌الملل در جایگاه‌های مختلف داشته‌است که موجب زمینه‌های گسترش همکاری‌ها و اثرگذاری‌های فرا-منطقه‌ای و جهانی این حرکت علمی-فرهنگی بوده است.

جایزه مصطفی(ص)، یک جایزه علم و فناوری ایرانی است که هر ۲ سال یک بار به دانشمندان برتر جهان اسلام اعطا می‌شود. این جایزه به نام محمد بنیان‌گذار اسلام و به دلیل تأکید بسیار او بر علم‌آموزی، به نام یکی از القاب او، مصطفی، به معنای برگزیده نام‌گذاری شده‌است، تا کنون چهار دوره از این جایزه در ایران برگزار شده است.