رشت - ایرنا - مسئول روابط عمومی بیمه سلامت استان گیلان اعلام کرد: هرگونه تماس تلفنی با معرفی افراد در قبال دریافت مبالغی تحت هر عنوان کلاهبرداری است و عموم مردم به این موضوع توجه جدی داشته و مراقب کلاهبرداران باشند.

به گزارش ایرنا، به نقل از روابط عمومی بیمه سلامت گیلان، محمد اسدی افزود: برخی افراد و شرکت‌ها با سوء استفاده از نام و عنوان سازمان بیمه سلامت ایران و معرفی خود به عنوان نماینده یا کارمند سازمان، از طریق تلفن یا فضای مجازی با دادن وعده‌های غیر واقعی به مردم و بعضا در قبال دریافت مبالغی تحت عنوان صدور کارت بیمه سلامت یا کارت بیمه سلامت تکمیلی، اقدام به سودجویی و اخذ وجه از مردم می‌کنند.

وی اظهار داشت: بسیاری از این افراد و شرکت‌ها با دادن وعده‌های غیرواقعی مانند ارائه بیمه تکمیلی به بیمه‌شدگان، ارائه بیمه مکمل دندانپزشکی، ارائه دفترچه بیمه و یا کارت بیمه سلامت، داشتن قرارداد و پرداخت هزینه‌های درمان آزمایشگاه، ویزیت پزشکان و داروخانه‌ها و هزینه‌های دارویی با احتساب حق بیمه به بیمه‌شدگان اقدام به اخاذی از مردم نموده و علاوه بر ورود ضرر و زیان مالی به مردم، باعث سوء استفاده از نام این سازمان و خدشه‌دار شدن حیثیت و اعتبار آن در منظر افکار عمومی می‌شوند.

وی بیان داشت: در این نوع ارتباطات زمانی که شهروندان اعلام می‌کنند که بیمه درمان پایه دارند، بعضا تماس گیرنده تهدید می‌کند که اگر بیمه تکمیلی را نگیرند و پول را واریز نکنند دفاتر بیمه درمان شهروندان را باطل خواهند کرد.

رییس روابط عمومی بیمه سلامت گیلان افزود: فعالیت‌های سودجویانه این اشخاص و شرکت‌ها در اخذ وجه نامشروع از شهروندان و استفاده ناموجه و بدون اجازه از نام سازمان بیمه سلامت ایران نامحسوس تحت رصد جدی مراجع نظارتی قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: بیمه‌شدگان و شهروندان می‌توانند شکایت و تخلفات در این زمینه را از طریق شماره ۱۶۶۶ اطلاع رسانی کنند.