قزوین -ایرنا- معاون کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان گفت: پذیرش اجتماعی مردم باعث شده تا دانش‌آموزان پناهنده در کنار دانش‌آموزان ایرانی با عدالت آموزشی یکسان تحصیل کنند و افراد مفیدی برای خدمت به همین جامعه شوند.

به گزارش ایرنا، اینا گلدکوا روز چهارشنبه در مراسم افتتاح دومین مدرسه اتباع شهر اقبالیه از توابع شهرستان قزوین، افزود: کمیساریای سازمان ملل حمایت خود را همچنان از آموزش و پرورش ادامه خواهد داد تا همه کودکان در شرایط تحصیل یکسان رشد و تربیت شوند.  

گلدوا افزود : افتتاح این مدرسه مصداقی بر مهمان‌نوازی مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران است که باعث شده جمعیت پناهندگان در کنار مردم در این استان به تحصیل و زندگی بپردازند.

وی اظهار داشت:در ایران،  خدمات بسیار مثبت و مهمی به جامعه پناهنده اعطا شده که از نوع دوستی و سخاوتمندی ایرانیان نشات گرفته و در بحث واکسیناسیون کرونا و ارائه خدمات کارهای خیرخواهانه صورت گرفته است.

در ادامه، این مدرسه ۱۲ کلاسه در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع با بیش از ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید.  

 ۷۰۰ دانش آمور دختر در این مدرسه مشغول تحصیل می شوند.

اعتبار ساخت این واحد آموزشی از محل مشارکت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، استانداری قزوین و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قزوین تامین شده است.  

استان قزوین دارای ۲ هزار و ۴۰۰ واحد آموزشی در ۱۴ منطقه آموزش و پرورش استان است.

شهر اقبالیه از توابع شهرستان قزوین در ۱۰ کیلومتری مرکز استان واقع شده است.