شهرکرد_ ایرنا_ سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: دولت سیزدهم برای محرومیت‌زدایی از نقاط مختلف کشور، فعالیت شبانه‌روزی و جهادی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن حسین‌میرزایی عصر چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: رییس جدید حوزه هنری استان باید با برنامه‌ریزی اصولی، انقلابی و جهادی برای خدمت به مردم تلاش کند.

وی افزود: باید تکریم محرومان، مستضعفان، ایثارگران و خانواده شهدا مورد توجه تمامی مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان باشد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: هرگونه اقدام در مسیر جهادی، انقلابی، خداباوری و ولایت‌پذیری باعث دست‌یابی به موفقیت‌های روزافزون می‌شود.

سرپرست حوزه هنری چهارمحال و بختیاری هم در این آیین گفت: این استان در شاخص‌های توسعه‌ای به جایگاه مطلوبی نرسیده است.

احسان قائدی تاکید کرد: اولویت‌بخشی به مسائل اقتصادی، دست‌یابی به زیرساخت‌های حوزه فرهنگ و هنر در این استان را کم‌رنگ کرده است.

وی فراهم کردن زیرساخت‌ حوزه فرهنگ و هنر را به‌عنوان اولویت اصلی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری دانست و افزود: حوزه هنری استان از ساختمان مناسب برخوردار و بهره‌مند نیست و این در حالی است که این نهاد باید محل تجمع هنرمندان به همراه مکان مناسب باشد.

قائدی به ظرفیت‌های فراوان فرهنگی و هنری چهارمحال و بختیاری نیز اشاره و تصریح کرد: هنوز سند چشم‌انداز حوزه هنری تهیه نشده است و به‌همین منظور در کمتر از یک سال آینده از سند و نقشه تحول در حوزه هنری استان رونمایی و این سند به‌عنوان یکی از اسناد بالادستی استان ارائه می‌شود.

وی استواری تولیدات حوزه هنری را بر اصول مردمی بودن، زیست‌بوم و تولیدات مسئله‌محور دانست و یادآور شد: هم‌اکنون جهاد تبیین به‌عنوان مهم‌ترین وظیفه حوزه هنری به‌شمار می‌رود.

رییس سابق حوزه هنری چهارمحال و بختیاری هم در این مراسم گفت: این استان هنرمندان نجیب، وطن‌دوست و ارزشمندی دارد که بایستی از آنان پاسداری شود.

حجت‌الله شیروانی تاکید کرد: توجه به حوزه فرهنگ و مطالعات پایداری، توجه به حوزه موسیقی و فیلم، کتاب و هنرهای تجسمی ضروری است و بی‌توجهی به این مجموعه‌ها مسیر بالندگی را کُند خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، در این آیین از خدمات حجت‌الله شیروانی رییس سابق حوزه هنری چهارمحال و بختیاری قدردانی و احسان قائدی به‌عنوان سرپرست حوزه هنری استان معرفی شد.