تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۸

تهران-ایرنا- سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان درباره انتخابات پارلمانی این کشور گفت: شعار انتخاباتی ما این است که باقی خواهیم ماند، دفاع می کنیم و دست به سازندگی می زنیم.

به گزارش ایرنا از المیادین، نصرالله شامگاه چهارشنبه گفت: در ستادهای انتخاباتی که در آن نامزد نداریم، متحدان ما فهرست نامزدها را تشکیل خواهند داد و ما آماده کمک به آنها هستیم.

نصرالله اظهار کرد: هستند کسانی که در برگزاری انتخابات در موعد مقرر خود دچار تردید بودند و احزاب سیاسی را به تلاش برای تعویق انتخابات متهم می کردند اما این مساله صحت ندارد.
 وی مطالب مطرح شده در مورد نامزدها و ائتلاف گروه های سیاسی در شبکه های اجتماعی و رسانه ها را غیر دقیق دانست.
 نصرالله افزود: در برخی حوزه های انتخاباتی با یک فهرست در کنار متحدان خواهیم بود و در برخی دیگر با متحدان موافق خواهیم بود و می توان فهرست نامزدها را به دو فهرست تقسیم کرد.

وی آمادگی حزب الله برای کمک و مشاوره به دوستان و متحدان در حوزه هایی که این حزب نامزد انتخاباتی  ندارد، اعلام کرد.
نصرالله تصریح کرد: محور تبلیغات انتخابات ما در مناسبت ها، جشنواره ها و دیدارها تمرکز ما بر محتوای شعار " باقی خواهیم ماند، دفاع می کنیم و دست به سازندگی می زنیم" خواهد بود.
 وی حزب الله را برخوردار از برنامه در انتخابات پارلمانی لبنان دانست و گفت : البته این برنامه به معنای ارائه سند سیاسی حزب الله است، بلکه اهدافی واقعی است که می تواند در سال های آینده محقق شود.
 سید نصرالله تاکید کرد: برنامه انتخاباتی ما، الهام گرفته از برنامه سال ۲۰۱۸ و برنامه های قبلی ماست و تغییر و تحولات را در نظر گرفته است، چرا که برخی از آنها اهداف ثابت و بدون تغییر، برخی محقق شده و برخی نیاز به پیگیری نیاز دارد.

وی افزود:  برنامه انتخاباتی ما در ماه های اخیر مورد بررسی قرار گرفته و اکنون در مرحله تدوین نهایی است و به زودی اعلام خواهد شد.
دبیرکل حزب الله لبنان گفت: نمایندگان حزب الله جزء حزب و بخشی از مسیر آن هستند و از بدنه دیگری نیستند و چارچوبی در حزب تحت عنوان کمیسیون وفاداری به مقاومت را دارند.
سید نصرالله افزود:  نمایندگان در حزب الله به تصمیم حزب الله و سقف سیاسی آن متعهد هستند و موضع خود را براساس ادبیات ما بیان کرده و به عنوان نماینده مستقل دیدگاه سیاسی شخصی خود را بیان نمی کند.
 وی اضافه کرد: نماینده در حزب الله نظر خود را دارد، از او مشورت می گیرند، سخنانش را می شنوند و بحث می کند، اما در نهایت تصمیم سیاسی تصمیم رهبری حزب و نه نماینده است و وی مسئول هیچ تصمیمی نخواهد بود.
نصرالله اظهار کرد: نماینده در حزب‌الله درباره قوانین بحث می‌کند و اساس کار او همین است، بر اساس سیاست‌های کلی هم پیشنهادهایی ارائه می‌کند و در برخی موارد خاص لازم است که آنها رابه شورای حزب‌الله مراجعه دهد.
دبیر کل حزب الله افزود: نماینده در حزب‌الله بخشی از وجود حزب‌الله در میان مردم و مناطق لبنان است و حرکت نماینده چه حرکت مثبت یا منفی را نمی‌توان از بقیه حرکت‌های حزب جدا کرد.
سید نصرالله ادامه داد: فراکسیون وفاداری به مقاومت به صورت جمعی کار می کند، آنها پیشنهادات و قوانین را پیش از آن‌که به کمیسیون های مجلس و جلسه علنی پارلمان برود، با یکدیگر در میان می گذارند و بنابراین به صورت جمعی کار می کنند.
 وی افزود: در کار حقوقی مسئولیت بزرگی بر دوش نمایندگان است و این اساس کار آنهاست، نمایندگان کمیسیون وفاداری دارای فعالیت و جلسات دائمی هستند.

وی اضافه کرد: نمایندگان حزب الله در کارهای نظارتی خود با حضور در فعالیت کمیسیون‌ها، بحث در مورد انتخاب وزرا و حضور در تمامی رویدادهای اجتماعی، حضور موثر و پرقدرت خود را در  طول ۳۰ سال گذشته به اثبات رسانده‌اند.
وی افزود: در بین پرونده های چهار ساله گذشته، پیگیری پرونده فساد است، همچنان که پرونده کاملی در این زمینه ارائه می شود و به وقت خود مطرح می شود.
سید نصرالله گفت: از سال ۱۹۹۲ که تصمیم گرفتیم وارد همایش پارلمانی شویم، اهداف واقع بینانه را تعیین کردیم و توقعات مردم را بالا نبردیم، بلکه مواردی وجود دارد که به مردم قول ندادیم، گفتیم انتظار نداشته باشید، اما آنها را اجرا کردیم.

وی تصمیم گیر حزب الله را، شورای این حزب دانست و افزود: نامزدهای خود را بر اساس روابط شخصی، دوستی و خویشاوندی انتخاب نمی کنیم.
 وی اعلام کرد: وقتی نمایندگان را انتخاب می کنیم، برای تصمیم گیری در مورد انها، بررسی دقیق می شوند.
 نصرالله در پایان گفت: نامزدهای پارلمان، نامزدهای مقاومت هستند و ما اطمینان خود به آنها را اعلام می کنیم و امیدواریم مردم به آنها اعتماد کنند.