قم - ایرنا - استاندارقم با تاکید بر لزوم تلاش برای میزبانی شایسته از زائران مهدوی جشن نیمه شعبان گفت: همه دستگاه‌های اجرایی استان ، موظف به همکاری با ستاد تسهیلات زائران هستند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری قم، سید محمد تقی شاهچراغی در جلسه ستاد تسهیلات زائران و خدمات سفر استان قم ویژه نیمه شعبان که درسالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد طی سخنانی بر لزوم حضور همه دستگاه‌های دولتی با حداکثر توان و ظرفیت برای خدمات‌رسانی شایسته به زائرین در ایام نیمه شعبان تاکید کرد.

وی با بیان این که میزبانی از زائران جشن نیمه شعبان باید به شکل مطلوب و شایسته‌ای باشد، افزود: لازم است در خدمت رسانی به زائرین و مجاورین علاوه بر بهره‌مندی از کمک‌های ملی، از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات استان استفاده شود.
استاندار قم همچنین لزوم توجه به رعایت موارد بهداشتی، اهتمام جدی به خدمات عمومی و توجه به سلامت مردم در این مراسم را ضروری دانست و گفت: همه امکانات، خدمات و پشتیبانی‌های مورد نیاز باید تا قبل از ۱۸ اسفند آماده باشد.
وی درخاتمه ضمن تشکر از اقدام‌های انجام شده توسط کمیته اجرایی، از دستگاه‌های خدمت رسان خواست تا تمهیدات و هماهنگی لازم برای جلوگیری از آب گرفتگی ناشی از بارندگی‌های پیش رو و تامین روشنایی پارکینگ‌ها اندیشیده‌ شود.

استاندارقم  روز گذشته همچنین در جلسه ستاد مدیریت بحران استان قم نیز با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و ایام نیمه شعبان گفت:در آخرین هفته سال شرایط متفاوتی را در استان داریم، از این رو باید نظارت‌ها و کنترل‌های بهداشتی را بیش‌ازپیش افزایش دهیم.

سید محمدتقی شاهچراغی با بیان اینکه همه مجموعه‌های استان برای جشن‌های میلاد امام زمان (عج) هماهنگ باشند بیان کرد: برای تامین ماسک مورد نیاز نیز باید در سطح ملی اطلاع‌رسانی شود، تا هرکس به جمکران مشرف می شود با خود ماسک به همراه داشته باشد.

وی افزود: بخشی از کار در ایام پایانی سال مربوط به راهنمایی زائران و معرفی قم به آنها می‌باشد، اما بخش عمده فعالیت ما توصیه‌های بهداشتی است، باید ظرف این دو هفته کنترل‌ها را تشدید کنیم، ولی مبنای تعطیلی‌ها دستورالعمل ستاد کروناست.