تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس اداره اوقاف و امور خیریه تربت‌حیدریه گفت: این شهرستان با ثبت ۱۸مورد وقف در سال جاری طبق اعلام اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، رتبه نخست را در بین شهرستانهای استان به خود اختصاص داده‌ است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام جعفر نواییان روز پنجشنبه در آیین نخستین مرحله طرح ملی "قرار دوازدهم" که همزمان با سراسر کشور در مزار بی‌بی حسنیه شهرستان تربت حیدریه، برگزار شد، افزود: با احتساب وقف‌های اتربت‌حیدریه در سال جاری، اکنون شمار وقف‌های این شهرستان به هزار و ۸۶۰ مورد ‌رسید که از این حیث شهرستان‌های نیشابور و گناباد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
وی با اشاره به اهداف طرح ملی "قرار دوازدهم" گفت: این  طرح در راستای ترویج فرهنگ ارایه خدمات اجتماعی به نیابت از امام زمان(عج)، روز دوازدهم اسفندماه همزمان در بقاع متبرکه سراسر کشور با هدف ترویج معارف مهدوی و انتشار یاد و نام امام عصر(عج) برگزار شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه تربت‌حیدریه خاطر نشان کرد: طرح قرار دوازدهم با یاد و نام امام دوازدهم، حضرت مهدی (عج)  از این پس در دوازدهم هر ماه اجرا می شود.
نواییان گفت: از آنجا که در آستانه ماه شعبان قرار داریم، بقاع متبرکه امامزادگان با اجرای این طرح به استقبال اعیاد شعبانیه رفته و این اعیاد را با ارایه خدمات اجتماعی و با محوریت توزیع بسته‌های معیشتی بین افراد کم برخوردار گرامی می‌دارند.
وی با بیان اینکه قرار دوازدهم طرحی با امکان مشارکت مردم برای ارایه خدمات اجتماعی به محرومان است، افزود: این طرح در پی آن است تا زمینه مشارکت همگانی را فراهم و با ترویج فرهنگ انفاق، نوعدوستی و مواسات، مومنان و خیراندیشان را به سوی مساعدت نیازمندان به نیابت از امام عصر (عج) سوق دهد.
وی در خصوص امکان مشارکت عمومی در این طرح گفت: به شکلی برنامه‌ریزی شده‌ تا هر کسی که دل در گرو امام زمان خود دارد، به هر میزان توان مالی و امکاناتی، بتواند مشارکت کند.
نواییان گفت: بر این اساس امروز ۴۰ بسته معیشتی شامل ارزاق خوراکی اولیه خانوار به ارزش ریالی هر بسته سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال را بین نیازمندان شهرستان تربت حیدریه توزیع می‌کنیم.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.