شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری در نوروز ۱۴۰۱ در استان ۲۵ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای به مسافران و گردشگران خدمات‌رسانی می‌کنند.

ایرج کیانی روز پنجشنبه در دومین ستاد اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: جمعیت هلال‌احمر استان برای نوروز پیش رو، ۵۴۰ امدادگر کادر و داوطلب را سازماندهی کرده است.

وی با اشاره به امکان بروز هر گونه حادثه احتمالی در نوروز ۱۴۰۱ افزود: پایگاه‌های جمعیت هلال‌احمر استان در این مدت امادگی اسکان اضطراری در راه‌ماندگان و حادثه‌دیدگان احتمالی را دارد.

کیانی تصریح کرد: جمعیت هلال‌احمر استان در نوروز ۱۴۰۱ طرح‌های بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی) و سفیران ایمنی، سلامت و نشاط اجتماعی را اجرا می‌کنند.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری نیز گفت: برای اجرای مطلوب طرح سفرهای نوروزی از تمامی ظرفیت‌های ناوگان حمل و نقل استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک بهره‌گیری می‌شود.

حسین مالکی تاکید کرد: ۲۳۵ دستگاه اتوبوس، ۶۸۰ دستگاه مینی‌بوس و ۹۰۰ دستگاه انواع سواری از طریق ۵۵ شرکت تعاونی مسافربری خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی را انجام می‌دهند.

وی یادآور شد: سه مرکز معاینه فنی در شهرکرد و بروجن برای خدمات‌رسانی به مسافران، گردشگران و مردم استان به‌صورت شیفت فعالیت می‌کند.

مالکی تصریح کرد: لگه‌گیری روشنایی‌های جاده‌ها و تونل‌ها، نظافت حاشیه محورهای ارتباطی، کنترل ناوگان مسافربری و اماده‌باش تمامی نیروهای راهداری‌های استان همزمان با نوروز ۱۴۰۱ در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به امکان بروز هر گونه حادثه احتمالی در نوروز ۱۴۰۱ اظهار داشت: ۴۳ راهداری در استان برای اسکان اضطراری در راه‌ماندگان و حادثه‌دیدگان احتمالی آمادگی دارد و به‌ منظور امدادرسانی در جاده‌های پُرتردد استان ۲ دستگاه جرثقیل مستقر می‌شود.

مالکی با اشاره به ممنوعیت حمل بارهای ترافیکی در جاده‌های استان از ۲۵ اسفندماه جاری تا ۱۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ گفت: مجموعه مدیران و کارکنان اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان به‌منظور فراهم کردن زمینه مناسب انجام سفری ایمن و مطلوب برای مردم در تعطیلات نوروز تلاش می‌کنند.

به گزارش ایرنا، ستاد اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر از ۲۵ اسفندماه جاری تا ۱۵ فروردین‌ماه سال آینده فعال است.

چهارمحال و بختیاری با افزون‌بر ۸۰۰ جاذبه گردشگری یکی از مهم‌ترین مقصدهای مسافران و گردشگران نوروزی به‌شمار می‌رود.