کرمان - ایرنا - معاون درمان دانشکده علوم پزشکی سیرجان گفت: گرداننده یک مرکز غیرمجاز جراحی زیبایی در این شهرستان دستگیر شد.

غلامرضا جهانشاهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار  ایرنا افزود: گرداننده این مرکز زیبایی غیرمجاز در سیرجان که یک مرد بود با جابجایی های مکرر این مرکز به ارائه خدمات زیبایی و در برخی موارد اعمال جراحی تهاجمی در محیطی غیربهداشتی و غیراستریل زیبایی می پرداخت که با چندین مورد شکایت های مردمی شناسایی، دستگیر و مرکز فعالیتش نیز پلمب شد.

وی همچنین از پلمب یک واحد فعال غیرمجاز زیبایی دیگر در سیرجان طی هفته جاری خبر داد و اظهار داشت: در این واحد نیز خانمی بدون داشتن مجوز و مدرک تخصصی به انجام اعمال جراحی زیبایی بانوان می پرداخت که چندین مورد شکایت از آسیب رساندن به پوست مراجعه کنندگان را داشته و با حکم قضایی واحد فعالیت این واحد غیرمجاز پلمب و پرونده قضایی برای آن تشکیل شد.

 معاون درمان دانشکده علوم پزشکی سیرجان تاکید کرد: از ابتدای نیمه دوم سال جاری تاکنون چهار مرکز متخلف خدمات زیبایی در سیرجان پلمب شده و ۲ پرونده دیگر نیز در دست بررسی است.

وی با قدردانی از همکاری دادستان و نیروی انتظامی سیرجان در برخورد سریع و قاطع با این افراد و مراکز غیرمجاز از مردم بویژه بانوان خواست در صورت هر اقدام جراحی برای پوست خود از مجاز بودن و مدرک معتبر داشتن متولی آن مراکز مطمئن شوند زیرا درصد بالایی از آسیب های پوستی ناشی از جراحی های غیرپزشکی قابل ترمیم نخواهد بود و همواره  متولیان مراکز غیرمجاز پوستی خسارات جبران ناپذیری را برای مراجعه کنندگان بر جا گذاشته اند.

جهانشاهی ادامه داد: مردم برای انجام هرگونه عمل جراحی و درمان با سازمان نظام پزشکی و یا دانشکده علوم پزشکی هماهنگ شوند و اطلاعات لازم از پزشک مورد نظر را دریافت کنند تا دچار خسارت های ناشی از درمان نشوند.

شهرستان سیرجان در فاصله ۱۸۵ کیلومتری غرب مرکز استان قرار دارد.