شیراز-ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان فارس با بیان اینکه تمهیدات لازم برای ذخیره‌سازی کالاهای اساسی از جمله گندم، شکر و برنج در این استان اتخاذ شده است، گفت: این قول را می‌دهیم که هم استانی های عزیز ما شب عید بی دغدغه ای را پشت سر بگذارند.

به گزارش دریافتی ایرنا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مهدی جمالی با بیان اینکه سهمیه استان از برنج تنظیم بازار هندی و تایلندی در اسفندماه جاری هر کدام ۱۸۰۰ تن است، تصریح کرد: قیمت برنج تایلندی هر کیلوگرم ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.
وی ادامه داد: بر اساس مصوبه جدید ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلوگرم برنج هندی از ۲۴ هزار تومان به ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان و برنج پاکستانی از ۲۵ هزار تومان به ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش پیدا کرد و این کالاها بر اساس قیمت جدید در استان توزیع می شود.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان فارس با تاکید بر اینکه روغن و شکر با قیمت قبلی عرضه می شود، ابراز کرد: ۱۵۰۰ تن شکر خانوار و ۱۰۰۰تن شکر صنف و صنعت در اسفندماه در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد و در این زمینه نیز بازار آرامی داریم.
وی با بیان اینکه سهمیه روغن خام به کارخانجات تامین کننده روغن استان فارس تخصیص داده شده است و در حال حاضر مشکلی در این زمینه نداریم، ابراز کرد: با توجه به اینکه ۱۹۰ هزار تن روغن برای کل کشور به بنادر وارد شده و ۹۰ هزارتن ترخیص شده است و مابقی نیز به زودی ترخیص می شود و پس از ترخیص کارخانجات روغن با زیر بار بردن ظرفیت کامل تولید خود، بیش از نیاز مصرف کنندگان روغن تولید و توزیع خواهد شود.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان فارس با اشاره به اینکه برای تامین کالاهای اساسی هم استانی های با برنامه ریزی دقیق وپیگیری های مستمر و تلاش شبانه روزی همکاران این اداره کل غله فارس بخش زیادی از گندم های موردنیاز استان وارد سیلوها و مراکز ذخیره بلندمدت گندم شده است، بیان کرد:  باقیمانده گندم های مورد نیاز با سرعت قابل قبول در حال انتقال از بنادر به مراکز ذخیره سازی یاد شده است و تمام سیلوها و مراکز به طور فعال در حال تحویل گیری و ذخیره سازی کالاهای اساسی هستند.