اردبیل - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش خلخال از شناسایی یک هزار دانش‌آموز فاقد امکانات تحصیلی فضای مجازی در خلخال خبر داد.

رضا محمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این مدت تعداد دانش‌آموزان فاقد امکانات تحصیلی در فضای مجازی ۱۰ درصد از مجموع دانش‌آموزان این منطقه بود که با توزیع ۳۱۰ دستگاه گوشی و تبلت هوشمند این آمار به کمتر از هفت درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون تعدادی از روستاهای این شهرستان فاقد زیرساخت اینترنتی هستند، اظهارداشت: با توسعه زیرساخت‌های آموزش فضای مجازی ، ۹۴ درصد از دانش‌آموزان این شهرستان در شبکه آموزشی شاد فعال بوده و از برنامه‌های آموزشی این شبکه بهره می‌برند.

مدیر آموزش و پرورش ادامه داد: برغم تهیه و توزیع بیش از ۳۱۰ دستگاه تبلت و گوشی همراه هوشمند از زمان شیوع ویروس کرونا در بین دانش‌آموزان نیازمند تعداد قابل‌توجهی به دلیل بی بهره بودن از چنین امکاناتی از ادامه تحصیل در فضای مجازی و استفاده از برنامه‌های شبکه آموزشی شاد در مناطق شهری و روستایی خلخال محروم هستند.

محمدی افزود: با استفاده از ظرفیت و کمک خیرین ، مدیران و معلمان مدارس در سال تحصیلی گذشته برای ۲۷۳ نفر از دانش‌آموزان بی‌بضاعت گوشی تلفن همراه هوشمند و یا تبلت با صرف هزینه‌ای بالغ بر پنج میلیارد ریال تامین و توزیع شد و در سال تحصیلی جاری نیز ۳۷ دستگاه گوشی و یا تبلت در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

وی گفت: اخیرا با کمک یک خیر خلخالی هزار و ۲۷۸ دست لباس تهیه و در بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت توزیع شد.

محمدی خاطرنشان کرد: حاج صفا نوری خیر اهل روستای خانقاه بفراجرد برای خرید و تهیه این لباس‌ها ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال هزینه کرده است ، این خیر هر سال در آستانه سال نو کمک‌های خود را برای دانش‌آموزان خلخالی ارسال می‌کند.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد ، ۱۱ هزار و ۱۲۶ دانش‌آموز منطقه آموزش و پرورش خلخال در ۱۳۱ مدرسه و ۳۶۷ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در ۲۶ مرکز در سال تحصیلی جاری مشغول تحصیل هستند.