تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹

مهاباد- ایرنا- ارایه خدمات پزشکی رایگان سپاه در مناطق محروم و برگزاری مسابقات جورابین جام جهان پهلوان سیامند رحمان از مهمترین اخبار شهرستان اشنویه طی هفته جاری بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه اشنویه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تیم‌های پزشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  با همکاری شبکه بهداشت و درمان با حضور در مناطق محروم به مردم خدمات بهداشتی و درمان ارایه کردند.

سرهنگ آیدین ولی زاده افزود: اکیپ های درمانی شامل متخصص مغز و اعصاب، پزشک عمومی ، ماما و روانشناس در مدارس این مناطق جهت ارایه خدمات مستقر شدند.

وی با بیان اینکه طی روزهای گذشته هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی نیز بین نیازمندان توزیع شد ادامه داد: امسال علاوه بر بهره‌مندی بیش از هزار نفر از خدمات بهداشتی  و درمانی رایگان بیش از ۱۰ هزار بسته معیشتی با همت سپاه و مشارکت خیران بین نیازمندان توزیع شده است.

وی بیان کرد: رزمایش سراسری کمک مومنانه برای کمک و خدمت‌رسانی به نیازمندان و اقشار آسیب‌دیده از بیماری کرونا و افرادی که مشاغل خود را از دست داده‌اند، با محوریت پایگاه‌های مقاومت بسیج در شهرستان اشنویه آغاز شده است.

برگزاری مسابقات جورابین جام جهان پهلوان سیامند رحمان

رییس اداره ورزش و جوانان اشنویه نیز گفت: به مناسبت گرامیداشت دومین سالگرد درگذشت پهلوان سیامند رحمان مسابقات جورابین با شرکت ۴۸ تیم در محل خانه جورابین اداره ورزش و جوانان برگزار شد.

هژار درویشی افزود: در خاتمه این بازی ها که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراه بود، تیم‌های "سپی ریز کانی رش" ، "میرآوه "و  "صبا" مقام های اول تا سوم را بدست آوردند.

وی ادامه داد: با اهدای جوایزی از تیم‌های برتر، تیم اخلاق‌ و بهترین‌های این دوره از رقابت‌ها با حضور رییس اداره ورزش و جوانان و جمعی از شهروندان تجلیل بعمل آمد.

مسابقات بومی- محلی جورابین که به آن در اصطلاح‌ محلی «گوروی بازی» گفته می‌شود، از بازی‌های سنتی و تفریح‌های قدیمی مردم آذربایجان‌غربی و مناطق کردنشین این استان است؛ جورابین در چند سال گذشته در قالب مسابقه ورزشی در شهرهای این استان برگزار می‌شود.

اشنویه در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.