محمود بنانژاد روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: جشنواره فروش ویژه نوروزی اصناف مشهد امسال در قالب نمایشگاه عرضه مستقیم کالای بهاره انجام نمیگیرد و برای دومین سال متمادی از ابتدای اسفندماه طرحی تحت عنوان "نمایشگاهی به وسعت ایران" در واحدهای صنفی منتخب به صورت جشنواره فروش ویژه نوروزی اجرا می شود.
وی ادامه داد: در نمایشگاهی به وسعت ایران کالاهای پر مصرف مردم در ایام نوروز مانند شیرینی و شکلات، آجیل، کیف و کفش، پوشاک و برخی مواد غذایی و لوازم خانگی با تخفیف عرضه میشود که از نظر تعداد صنوف و تنوع کالا هیچ محدودیتی از این بابت وجود ندارد.
رییس اتاق اصناف مشهد با بیان اینکه سیاستگذاری برای "نمایشگاهی به وسعت ایران" توسط اتاق اصناف ایران انجام و در کل کشور اجرا شده است، افزود: نخستین مزیت فروش فوق العاده نوروزی این است که این طرح کاملا اتحادیه محور بوده و کنترل بازار را برعهده میگیرد و اینکه هر صنفی مجاز به اعمال چه میزان تخفیف است، توسط اتحادیه بررسی میشود.
وی افزود: در طرح مزبور فروشگاههای مربوط به فروش کیف و کفش، مواد غذایی، شیرینی و شکلات، آجیل و خشکبار، پوشاک و برخی منسوجات و کالاهای دیگر در قالب نصب بنرهای متحدالشکل نسبت به فروش کالاها با تخفیف ۱۵ تا ۲۰ درصد اقدام کردهاند.
بنانژاد ادامه داد: به مرور بر تعداد واحدهای منتخب طرح "نمایشگاهی به وسعت ایران" اضافه میشود، بطوریکه این واحدها اگر بتوانند کالاهای خود را با تخفیف عرضه کنند، می توانند در طرح شرکت کنند.
وی گفت: افزون بر این با همکاری شهرداری مشهد هفت مرکز نمایشگاهی عرضه مستقیم کالا با همکاری اتحادیه های مورد نظر ایجاد شده است و به مدت یک ماه فعالیت خواهند داشت و در صورت نیاز در سال جدید به فروش کالاهای ماه رمضان نیز اختصاص خواهند یافت.
۱۲۰ هزار واحد صنفی در سطح کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد فعالیت دارند.