اهواز - ایرنا - مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: معنویت‌گرایی، توسل به قرآن و اهل بیت (ع)، ولایتمداری و بصیرت، شناخت دشمن، آمادگی بالا برای مواجهه با دشمن و حضور در عرصه های سخت از خصوصیات بارز سپاه پاسداران است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالرضا رستگار روز شنبه در آیین گرامیداشت روز پاسدار به مناسبت سالروز میلاد با سعادت امام حسین (ع) در مجتمع فجر سپاه در اهواز بیان کرد:همانگونه که امام حسین (ع) از اسلام ناب محمدی(ص) با شهادت خود پاسداری کرد، سپاه پاسداران نیز در این چهار دهه، همانند مولای خود از اسلام پاسداری کردند و شهادت بیش از ۴۰ هزار شهید پاسدار در دفاع از انقلاب اسلامی گویای این مجاهدت‌ها است.

وی افزود: پاسداران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در عرصه‌های مختلف حضوری پررنگ داشته و در دفاع از آرمان‌های انقلاب و نظام نقش آفرینی کرده‌اند.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: پاسداران علاوه بر میدان‌های نبرد و مقابله با فتنه‌های دشمنان، در عرصه‌های سازندگی نیز نقش برجسته‌ای داشته‌اند.

وی ادامه داد: پاسداران اسلام در این مسیر شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کردند و بسیاری از این دلاورمردان نیز با ایثارگری خود و جانبازی ، درس ایستادگی و مقاومت را بار دیگر به ما آموختند.

استحکام بخشی به امنیت پایدار کشور رسالت اصلی سپاه است 

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان روز پاسدار و روز جانباز را به تمامی پاسداران و جانبازان غیور این مرز و بوم تبریک گفت و بیان کرد: سپاه در بدو تشکیل مجهز به دوبال معنوی و مادی بود که بعد معنوی سپاه برگرفته از فرهنگ امام حسین(ع) و عاشورایی است چرا که پاسداران از ابتدا با شعار "با همه وجود جانفشانی برای انقلاب و آرمان‌های نظام" وارد میدان شدند.

سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور افزود: پاسداران اسلام در عرصه‌های نبرد با ضدانقلاب، دشمن بعثی و نبرد با داعش همواره با نگاه معنوی و فرهنگ عاشورایی ایستادگی کردند و حرکت در این مسیر بدون توقف ادامه دارد.

وی ادامه داد: استحکام بخشی به امنیت پایدار ایران اسلامی برای قوی‌تر شدن مقابل دشمنان رسالت اصلی سپاه پاسداران است و اکنون در بعد مادی و معنوی به این اقتدار دست یافته‌ایم و  فرهنگی عاشورایی بین پاسداران و به ویژه جوانان این مجموعه، موج می زند.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت:تعداد زیادی از پاسداران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون برای دفاع از کیان این نظامی اسلامی، شهید، جانباز و آزاده شدند و این افتخار را داریم که امروز سپاه را دایه دار مکتب امام حسین(ع)، و حریم جمهوری اسلامی را حریم مکتب امام حسین(ع) بدانیم.

وی افزود: روز خجسته سوم شعبان را که بنام روز پاسدار نامگذاری شده را به تمامی دلاوردان سپاه، رهبر معظم انقلاب، خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران و مردم خوزستان تبریک می‌گویم.