بوشهر- ایرنا- استاندار بوشهر گفت: با توجه به روند کاهشی ویروس کرونا و تغییر رنگ شهرستان‌ها از قرمز به نارنجی و زرد شرایط برای حضور مسافران نوروزی در این استان فراهم است.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی استانداری بوشهر روز یکشنبه به نقل از احمد محمدی‌زاده در نشست ستاد تسهیلات سفر استان بوشهر افزود: در ۲ سال اخیر به دلیل شرایط ناشی از ویروس کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده، بخش گردشگری در رکود بود و امسال با توجه به بهبود وضعیت کرونا، پیش‌بینی می‌شود جمعیت زیادی وارد این استان شود و با سونامی گردشگر در استان بوشهر مواجه خواهیم بود.

وی اضافه کرد: استان بوشهر دارای ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی در حوزه گردشگری و توریستی است و هر سال شاهد حضور مهمانان و گردشگران و مسافران در این استان هستیم.

محمدی زاده با بیان اینکه ارائه خدمات برای اسکان، تغذیه، خدمات رفاهی و بهداشتی به مسافران از ضرورت‌ها است اضافه کرد: باید همه اداره‌ها و نهادها اعم از آموزش و پرورش با ساماندهی مدرسه‌ها و با استفاده از ظرفیت سالن‌ها و مهمانسراها و سایر امکانات برای نوروز آماده شوند.

 وی ادامه داد: پارک‌ها، فضای سبز و سواحل استان و مناطق روستایی باید همه ظرفیت اسکان و خدمات‌دهی خود را در تعطیلات نوروز آماده و به روز رسانی کنند تا مهمانان با کمترین محدودیت و مشکلی مواجه نشوند.

استاندار بوشهر با اشاره به ساماندهی ته لنجی در استان بوشهر گفت: با گرفتن مصوبات سفر دوم کالای همراه ملوان در ایام نوروز، تلاش شد بازارهای ساحلی مملو از کالاها و جنس‌های با کیفیت با قیمت مناسب برای گردشگران و مهمانان باشد و گردشگری تجاری در این روزها فعال می‌شود.

وی یادآور شد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر موظف است سامانه‌ای طراحی کند تا مردم بتوانند خانه‌های اجاره‌ای خود را ثبت کرده و در اختیار گردشگران قرار دهند.

استاندار بوشهر افزود: دهیاری‌ها موظف هستند در روستاها، امکانات رفاهی، اسکان و خدمات‌رسانی را فعال کنند تا گردشگران از زیبایی‌های گردشگری روستایی بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: در بحث تنظیم بازار با همکاری سازمان صمت و سازمان جهاد کشاورزی استان، تمام مواد غذایی شامل مرغ، برنج، گوشت، قند، شکر، روغن، میوه و آجیل عید برای مردم و ساکنان بومی و گردشگران مهیا شده است.

محمدی‌زاده گفت: جمعیت ساکن استان بوشهر در زمان حاضر یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است و در ایام نوروز نیز پیش بینی شده روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار گردشگر وارد این استان شوند که با برنامه ریزی صورت گرفته تلاش می‌شود بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات به این مسافران ارائه شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر گفت: کمیته ۱۲ گانه ستاد خدمات سفر نوروزی در این استان تشکیل شده و با بررسی تمامی موارد برنامه‌ها به کمیته‌های تخصصی مرتبط ابلاغ شده است.

محمد حسین ارسطو زاده اضافه کرد: برای ارائه خدمات به گردشگران و مسافران در ورودی تمامی شهرها کمپ‌ها و چادرهای هلال احمر برپا می‌شود.

وی با تاکید بر رعایت برخورد مناسب، حسن خلق و خوش‌رفتاری متولیان حاضر در اماکن گردشگری و اقامتی بیان کرد: در تمامی شهرها سفره‌های هفت‌سین که نماد نوروز باستانی در ایران است جانمایی می‌شود و امیدواریم نوروز خوبی برای مسافران رقم بخورد.