شیراز-ایرنا-مدیر آموزش و پرورش جهرم گفت: دو مدرسه در بخش سیمکان و مرکزی شهرستان جهرم ساخته و کلنگ ساخت یک سالن چندمنظوره در دبیرستان خواجه نصیر شهر جهرم به زمین زده شد.

مهدی نیک‌فر یکشنبه در حاشیه این آیین‌ها افزود:سالن چند منظوره شهدای دبیرستان خواجه نصیر، به منظور بهره‌مندی از فضای مناسب برای اجرای آزمون‌ها و برنامه‌های فرهنگی و تربیتی احداث خواهد شد.این فضا با زیربنای بیش از ۴۵۰ متر در دو طبقه به کمک خیرین محترم دبیرستان خواجه نصیر، بنیاد خیریه ناتف و اداره کل نوسازی  فارس به صورت مشارکتی ساخته خواهد شد.

وی بیان کرد: مدرسه خواجه نصیر جهرمی با قدمت ۸۵ ساله از قدیمی‌ترین مدارس شهرستان جهرم به شمار می رود که در دوران دفاع مقدس ۵۴ شهید دانش آموز تقدیم میهن عزیزمان کرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان جهرم گفت: با احداث این بنای ماندگار علاوه بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره رشادت های جوانان این مدرسه، تربیت دانش آموزان مطابق با سند تحول بنیادین در ساحت های مختلف رنگ  بهتری به خود خواهد گرفت.

نیکفر بیان کرد: آموزشگاه سردار سپهبد قاسم سلیمانی در روستای آرجویه بخش سیمکان جهرم نیز تکمیل شده که مجری آن بنیاد برکت و اداره کل نوسازی مدارس فارس بوده است.

وی ادامه داد: آغاز این پروژه از سال ۱۳۹۸ با برخورداری از ۴۰۰ متر مربع زیربنا انجام شده که برای تکمیل آن ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیر آموزش و پرورش جهرم گفت: آموزشگاه پسرانه طلوع دانش نیز اتمام یافته که این پروژه از امکاناتی همچون نمازخانه، سالن غذاخوری و سرایداری دارای ۶ کلاس درس برخوردار است.

 وی با اشاره به اینکه بانی این پروژه مریم طلوع از خیّران جهرمی است اضافه کرد: این پروژه با زیربنای ۶۵۰ مترمربع و اعتباری افزون بر ۶۰ میلیارد ریال در مدت کمتر از یک سال احداث شده است.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.