تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون بسکتبال گفت:‌ از تمام ظرفیت این رشته استفاده می‌کنم تا شاهد اعتلای این ورزش در همه بخش‌ها باشیم.

به گزارش ایرنا، جواد داوری روز یکشنبه در مراسم معارفه خود به عنوان رئیس فدراسیون بسکتبال تاکید کرد: هدف من این است که از تمام ظرفیت های موجود در این رشته استفاده کنم چرا که مجموعه تلاش های صورت گرفته در نهایت منجر به رشد و توسعه بسکتبال می‌شود و اعتلای این ورزش را به همراه دارد.

وی ادامه داد: در صورتی که کمیت وجود نداشته باشد، کیفیت نیز کاهش پیدا می‌کند. باید از حداکثر ظرفیت جامعه بسکتبال در جهت توسعه بسکتبال بانوان و مخصوصا تیم‌های ملی استفاده شود. تیم های ملی برای ما در اولویت هستند و در نظر داریم در این بخش یک پوست اندازی داشته باشیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال یادآور شد: باید جامعه بسکتبال یکپارچه و یک دست در این راستا تلاش کنند تا بتوانیم با سرعت بیشتری پوست اندازی کنیم. برای موفقیت نیازمند خردجمعی هستیم و همه برای موفقیت و اعتلای بسکتبال تلاش خواهیم کرد.

گفتنی است تیم ملی بسکتبال ایران پنجره سوم جام جهانی را در پیش رو دارد، رقابت هایی که از دهم تیرماه آغاز می‌شود. در این پنجره تیم ملی ایران باید در دیداری خارج از خانه به مصاف قزاقستان برود و ۱۳ این ماه نیز در بازی برگشت و به عنوان تیم میهمان رو در روی سوریه صف آرایی کند.

در پایان مرحله اول رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ که شامل پنجره اول، دوم و سوم می‌شود، سه تیم برتر هر گروه به مرحله دوم مسابقات انتخابی که شامل پنجره‌های چهارم تا ششم می‌شود، صعود خواهند کرد.

براین اساس ۱۲ تیم از منطقه آسیا – اقیانوسیه به مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ راه پیدا می‌کنند.

تیم بسکتبال کشورمان در گروه D با تیم‌های قزاقستان، سوریه و بحرین هم گروه است.

سایر گروه‌ها نیز به این شرح هستند:

گروه A: نیوزلند، کره‌جنوبی، فیلیپین و هند
گروه B: استرالیا، چین، ژاپن و چین‌تایپه
گروه C: اردن، لبنان، اندونزی و عربستان سعودی

تیم بسکتبال ایران در پنجره دوم این مسابقات یک برد و یک باخت را تجربه کرد. شاگردان مصطفی هاشمی ابتدا در دیداری خانگی به مصاف قزاقستان رفتند و در شرایطی که تا کوارتر چهارم تیم برتر میدان بودند اما در پایان با نتیجه ۷۳ بر ۶۹ این بازی را واگذار کردند. در دیگر بازی این مرحله ملی‌پوشان کشورمان پذیرای سوریه بودند، ‌ آنها در تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی تهران در یک بازی نزدیک با نتیجه ۸۰ بر  ۶۸ به برتری دست یافتند.