ارومیه - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: فعالان شش حوزه فناوری اطلاعات از جمله حمایت از کسب وکارهای نوپا وغیرنوپا، حمایت ازبرگزیدگان رویدادهای کارآفرینی، حمایت ازطرح‌های ملی برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه درسامانه ایران نوآفرین نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

قاسم جلیلی‌نژاد روز یکشنبه در جلسه بررسی وضعیت فعالان فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی، افزود: این تسهیلات از محل وام وجوه اداره شده به همه شرکت‌های خصوصی و تعاونی‌های دارای قرارداد فعال در این حوزه با دستگاه‌های دولتی وعمومی پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: حمایت از کسب و کارهای نوپا و غیر نوپا، ارتقا و توسعه کاربرد و افزایش توانمندی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) استان از اهداف این طرح است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به بخش تولید ثروت و ایجاد اشتغال در کشور تبدیل شده است و با فراهم شدن زیرساخت‌های مناسب این بخش زمینه اشتغال فارغ التحصیلان این حوزه فراهم می‌شود.

جلیلی‌نژاد ادامه داد: بر اساس آخرین آمار اعلام شده توسط نرم‌افزار ارائه دهنده برنامه‌های موبایلی، این استان در بخش تولید برنامه‌های موبایلی رتبه چهارم کشور را دارد.

وی اظهار داشت: ۸۴۴ تیم برنامه‌نویس در حوزه نرم‌افزار و انیمیشن در آذربایجان‌غربی فعالیت دارند و این مهمترین عامل کسب رتبه برتر کشوری برای استان است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی تاکید کرد: جوانان این استان توانستند بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ برنامه موبایلی را تولید و روانه بازار هدف کنند.

در سال ۱۳۹۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رییس جمهوری ساختار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان‌ها تغییر کرد و ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان‌ها به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر و ناظر بر زیرمجموعه‌های پست، پست بانک و شرکت ارتباطات زیرساخت (بخش دولتی) و شرکت‌های خصوصی حوزه ارتباطات وفناوری اطلاعات تاسیس شد.

تمامی وظایف سازمان‌های وابسته به وزارت از قبیل سازمان تنظیم مقررات، سازمان فناوری اطلاعات و غیره از طریق این اداره کل های استان‌ها پیگیری می‌شود و در همین راستا وظایف این ادارات کل جهت تحقق اهداف بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهار بعد نظارت امنیتی و حفاظتی، نظارت مدیریتی، نظارت برنامه‌ای و نظارت مقرراتی تعریف شده است.