اهواز - ایرنا - تصفیه‌خانه و تاسیسات آبرسانی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به منظور آبرسانی به ۱۹ روستای خوزستان و شهر الهایی روز دوشنبه با حضور معاون اجرایی رییس جمهور به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این طرح که با اعتبار یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اجرا شده آب شرب پایدار و باکیفیت  ۱۹ روستای مسیر قلعه سحر و شهر الهایی خوزستان را تامین می کند.

محمدرضا کرمی نژاد ادامه داد: بهره برداری از این تصفیه خانه و تاسیسات آبرسانی امکان تامین آب شرب پایدار ۱۶ هزار نفر جمعیت این روستا ها را تامین می کند که این ظرفیت در افق تعریف شده تا ۳۰ هزار نفر جمعیت را پوشش می دهد.

وی با اشاره به مشخصات فنی این طرح افزود: اجرای ۵۲ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع، احداث مخزن سه هزار و ۵۰۰ مترمکعبی، احداث سازه های ته نشینی اولیه، اختلاط سریع، حوضچه های انعقاد ته نشینی ثانویه، حوضچه مکش، سوله پمپاژ و ساختمان کلرزنی از جمله اقدام های فنی و عمرانی انجام شده در این طرح است.

معاون اجرایی رییس جمهور در دومین روز از سفر خود به خوزستان علاوه بر افتتاح مجتمع آبرسانی ۱۹ روستای اهواز، از خط دوم راه آهن اهواز – اندیمشک، کمربند غربی اهواز و ایستگاه چمران طرح آبرسانی غدیر بازدید می کند.