بجنورد- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: در جلسه اخیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور و اعلام دبیر این شورا، ۶ نفر از هنرمندان موسیقی استان درجه هنری در سطح یک و ۲ گرفتند.

حسین فرخنده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در جلسه اخیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور با اعطاء درجه یک هنری «قربانعلی دستیار»، «محمد شیرویه مقدم» و «روشن گل افروز» و درجه دو هنری «محمد رحیم آدینه پور»، «جعفر بهرامی» و «محمدرضا شاهمرادی» در رشته موسیقی موافقت و بزودی گواهینامه آنها صادر خواهد شد. 
وی افزود: شورای ارزشیابی هنرمندان کشور، عالی‌ترین نهاد ارزشیابی هنرمندان کشور است که به منظور ارزشیابی آثار هنرمندان، تعیین مرتبه و درجه هنری و سنجش میزان تخصص و تجربه هنرمندان در جهت شناخت شأن و منزلت ایشان تشکیل‌شده و فعالیت می‌کند.
وی گفت: اعضای حقوقی این شورا متشکل از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مقام رئیس شورا، نماینده سازمان برنامه و بودجه کشور، نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری و نماینده فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران و اعضای حقیقی ۲ نفر کارشناس خبره دارای گواهینامه درجه یک هنری و یا عضو هیات علمی مراکز دانشگاهی معتبر هنری کشور با انتخاب رییس شورا در چهار گروه تخصصی (گروه هنرهای زیبا- گروه شعر و داستان- گروه سینما- گروه هنرهای سنتی) است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار داشت: درجه هنری که در پنج سطح ارزشیابی می شود شامل درجه یک معادل دکتری، درجه ۲ معادل فوق لیسانس، درجه سه معادل لیسانس، درجه چهار معادل فوق دیپلم و درجه پنج معادل دیپلم است.
فرخنده با بیان اینکه همچنین با احتساب این آمار در حال حاضر ۲۶ نفر از هنرمندان خراسان شمالی دارای درجه هنری می باشند، خاطرنشان کرد: از این تعداد هشت نفر دارای درجه یک هنری، پنج نفر درجه ۲ هنری،شش نفر درجه سه، پنج نفر درجه چهار و ۲ نفر دارای درجه پنج هنری هستند.
وی گفت: گواهینامه هنری هنرمندان توسط شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور و براساس میزان تاثیر گذاری، تجربه و فعالیت تخصصی و حرفه‌ای هنرمندان حائز شرایط رشته‌های مختلف اعطا می‌شود.