همدان- ایرنا- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: طرح ویژه ترخیص خودروهای توقیفی در پارکینگ های این استان به مناسبت فرا رسیدن نوروز تا ۲۸ اسفندماه جاری ادامه دارد.

سرهنگ علی فکری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح به صورت ویژه و به مناسبت فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۱ و با هدف تسهیل شرایط ترخیص خودروهای توقیفی در پارکینگ های طرف قرارداد با پلیس استان همدان اجرا می شود.

وی افزود: دراین طرح، هزینه پارکینگ برای ترخیص خودرو برابر با تعرفه سال ۹۴ محاسبه می شود و همچنین به ارائه بیمه نامه و گواهینامه برای ترخیص خودرو هم نیازی نیست.

به گفته سرهنگ فکری، همچنین مالکین در صورت نداشتن سند مالکیت خودرو، می توانند با ارائه قولنامه نسبت به ترخیص خودروی خود از پارکینگ اقدام کنند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان افزود: برهمین اساس مبلغ جریمه و خلافی خودروهای توقیفی نیز دراین طرح به صورت قسط بندی و در ۱۲ فقره از مالکان دریافت خواهد شد.

سرهنگ فکری اظهار داشت: مالکان خودروها برای استفاده از تسهیلات ویژه این طرح می توانند با در داشتن مدارک به مراکز پلیس+۱۰ استان و یا واحد ترخیص راهنمایی و رانندگی مراجعه کنند.

به گفته رییس پلیس راهور استان همدان، حدود سه هزار دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در پارکینگ های استان وجود دارد.