تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸

تهران – ایرنا – نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین نسبت به پیامدهای تشدید جنایت ها و عملیات صهیونیست در به شهادت رساندن فلسطینیان هشدار داد.

به گزارش امروز (یک شنبه) ایرنا از منابع فلسطینی، «محمد اشتیه»، نخست وزیر تشکیلات خودگردان در اظهاراتی به پیامدهای خطرناک تشدید کشتار و عملیات میدانی نظامیان صهیونیست در سرزمین های اشغالی با سوء استفاده از توجه افکار عمومی جهان به بحران اوکراین  هشدار داد.

وی افزود: شهادت «یامن نافذ جفال» نوجوان فلسطینی به دست نظامیان اشغالگر صهیونیستی جنایت جنگی تمام عیار بود که ماهیت و چهره واقعی اشغالگران تروریست و سران رژیم صهیونیستی را بیشتر آشکار کرد.

جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز پیشتر شهادت این نوجوان ۱۶ ساله فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی را جنایت جنگی خوانده بود.

«حازم قاسم»، سخنگوی حماس در بیانیه‌ای تاکید کرد که این جنایت پرده از چهره حقیقی رژیم اشغالگر و سران جنایتکار آن برداشت.

وی گفت که تکرار این گونه جنایات ضدبشری علیه ملت فلسطین، بیانگر بی‌اعتنایی رژیم اشغالگر صهیونیستی به قوانین بین‌المللی است.

گروه‌های فلسطینی در نوار غزه روز یکشنبه عملیات استشهادی در محله «باب حطه» در مجاورت مسجد الاقصی که به زخمی شدن دو نظامی اسرائیلی و شهادت مجری عملیات منجر شد، را تبریک گفتند.

«محمد حماده»، سخنگوی جنبش حماس در شهر قدس تاکید کرد که این عملیات پاسخی طبیعی به جنایات روزافزون اشغالگران علیه نگهبانان مسجد الاقصی، نمازگزاران و عموم ساکنان کرانه باختری بود.

حماده جوانان فلسطینی در سراسر کرانه باختری را به تشدید درگیری و رویارویی با صهیونیست‌ها به منظور بازداشتن آنان از ادامه تجاوزات علیه سرزمین، ملت و مقدسات فلسطین فراخواند.

همچنین «طارق عزالدین»، سخنگوی جهاد اسلامی در کرانه باختری نیز این عملیات را پاسخی طبیعی و مشروع به جنایات صهیونیست‌ها خواند و خواستار تشدید مقاومت در سراسر سرزمین های فلسطینی برای دفاع از قدس و مسجد الاقصی و خون شهدای کرانه باختری شد و تاکید کرد که خون شهدا بزرگ‌ترین انگیزه بیرون راندن اشغالگران از این سرزمین است.

«جبهه خلق برای آزادی فلسطین» نیز عنوان کرد که این عملیات تاکیدی بر ادامه مبارزات و مقاومت ملت فلسطین بود و یک پاسخ مردمی قاطع به توطئه‌ها علیه قضیه فلسطین و حقوق ملی فلسطینیان بود.

القواسمی جوان ۱۹ ساله فلسطینی روز یکشنبه در عملیاتی با سلاح سرد به دو نظامی اسرائیلی در ورودی مسجد الاقصی حمله‌ور شد و آن‌ها را مجروح کرد و خود نیز در نهایت به ضرب گلوله نیروهای پلیس به شهادت رسید.

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی و نیروهای سازمان اطلاعات این رژیم پس از شهادت این جوان فلسطینی به خانه وی در قدس اشغالی یورش بردند و مادر و برادر این شهید فلسطینی را بازداشت کرده و پدر او را نیز برای بازجویی فراخواندند.

یکشنبه شب گذشته نیز در درگیری نظامیان صهیونیست با فلسطینی ها در شهر «ابو دیس» یک نوجوان دیگر فلسطینی به نام «یامن نافز جفال» با گلوله نیروهای اشغالگر به شهادت رسید.

نظامیان رژیم صهیونیستی در ادامه جنایت های خود صبح امروز (دوشنبه) با هدف دستگیری جوانان فلسطینی به کرانه باختری یورش بردند و ده ها نفر را بازداشت کردند.