سنندج- ایرنا- فرماندار شهرستان بانه گفت: مراسم‌های متنوع نوروزی در شهرستان بانه برگزار می‌شود که این مراسم‌ها باید با هماهنگی دهیاران و بخشداران شورای هماهنگی و با مجوز برگزار شوند.

به گزارش ایرنا، اسماعیل رستم پور روز دوشنبه در جلسه ستاد هماهنگی و برنامه ریزی جشن های نوروزی با بیان اینکه بسترهای لازم برای برگزاری مراسم های نورزی باید فراهم شود، اظهار داشت: نوروز ریشه در تاریخ و فرهنگ بومی و ملی کشور ما دارد که در این ایام مراسم های خاصی بنابر فرهنگ هر منطقه برگزار می شود و در کردستان نیز شاهد مراسم های خاصی هستیم.

وی ادامه داد: هر نوع مراسم نورزی باید با مجوز برگزار شود و متولیان برگزاری مراسم را نیز باید بشناسیم تا از هر گونه سوء استفاده از این مراسم ها جلوگیری شود و شادی به کام مردم تلخ نشود.

رستم پور گفت: تمام مراسم های نوروزی باید با هماهنگی  شورای برنامه ریزی و هماهنگی مراسمات نوروزی برگزار شود.

وی با بیان اینکه هر برنامه ای باید پیش بینی شده و با برنامه ریزی برگزار شود، ادامه داد: ما با شادی مردم موافق هستیم و بسترهای لازم برای شادی مردم در سال نو باید فراهم شود اما با هرگونه سوء استفاده از مراسم های نوروزی به شدت برخورد می شود.

فرماندار شهرستان بانه اظهار داشت: اولویت ما در برگزاری مراسم های نوروزی رعایت پروتکل های بهداشتی است و نباید تلاش مدافعان سلامت در ۲ سال گذشته هدر رود.

وی اضافه کرد: باید متولی برگزاری مراسم های نوروزی شهرداری ها باشند و هر نوع برنامه ای که انجمن های مردمی برگزار می کنند باید با همکاری شهرداری ها بوده و برنامه ها در مکان های مناسب برگزار شود.

رستم‌پور گفت: امنیت برنامه ها و مراسم های نوروزی با نیروهای انتظامی است که قبل از برگزاری برنامه ها باید با نیروهای انتظامی هماهنگی شود و امنیت مراسم ها تامین شود.  

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در۲۷۰ کیلومتری سنندج مرکز استان واقع شده است.