تهران- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران گفت: ۹ هزار اصله نهال با هدف ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن نام و یاد شهیدان با مشارکت نهادها و ادارات در همه شهرستان‌های استان تهران کاشته می‌شود.

به گزارش ایرنا، عبدالله مرتضوی روز سه شنبه پس از حضور در جمع خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در بوستان خیام قرچک و غرس یک اصله نهال به یاد شهید والامقام محمد هاشمی، افزود: ۹ هزار اصله درخت به مناسبت بزرگداشت هفته شهدا از ۱۵ تا ۲۲ اسفندماه جاری در بوستان های شهرستانهای استان تهران کاشته می شود.

وی با بیان اینکه عمل صالح و گفتار خردمندانه به مثابه کاشت یک درخت است، خاطرنشان کرد: همانطور که کاشت یک نهال و رسیدگی به آن در طول زمان باعث برکات می شود، اعمال صالح انسان نیز برای خود او و سایرین سبب اتفاقات خوب می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران بیان داشت: امام خمینی (ره) در سال۱۳۴۲ نهال انقلاب را کاشت و این نهال با ایثار شهدا و رشادت سربازان غیور این کشور، امروز پس از گذشت ۶ دهه به یک درخت تنومند تبدیل شده که از برکات آن همگان بهرمند می‌شوند.

مرتضوی با قدردانی از اقدامات صورت گرفته دستگاه‌ها و گروه‌های جهادی در راستای حفظ نام و یاد شهیدان، تاکید کرد: هر اقدامی که در راستای حفظ نام و راه شهیدان انجام شود، مصداق جهاد تبیین و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در راستای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است.

گفتنی است امروز آیین کاشت ۵۰۰ اصله نهال به یاد شهدای شهرستان قرچک با حضور فرماندار، شهردار و جمعی از مدیران دستگاه‌های دولتی، خانواده‌های شهدا، ایثارگران و عموم مردم در بوستان خیام این شهرستان برگزار شد.