به گزارش ایرنا از سازمان تبلیغات اسلامی عاطفه سعیدی نژاد روز سه شنبه در دهمین نشست مدیران کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور گفت: فضای امور بانوان باید در حد فعالیتهای یک سازمان باشد. ما این دغدغه را داریم که ظرفیت مردمی بانوان را فعال کنیم و حتی یک قدم جلوتر برویم.
وی افزود: در پویش «حرف آورد» که توسط این اداره کل راه اندازی شد، تا کنون ۱۰۰ هزار کنش از بانوان دریافت شده است. همچنین برای طرح رفیقانه که ویژه جوانان و نوجوانان است تاکنون هزار اثر فرهنگی هنری برای شبکههای اجتماعی تولید شده؛ این درحالی است که در سال گذشته از ۲۰۰ حوزه مردمی گفت وگو تهیه شده است. این آمار و فعالیتها حاکی از این است که سازمان تبلیغات در حوزه بانوان فعال است.
سعیدی نژاد گفت: ما زمانی در حوزه امور بانوان شروع به کار کردیم که از تمام نهادها مانند بسیج و حوزه علمیه عقب تر بودیم اما امروز در نهضت پیشرفت بانوان فعالتر از مابقی هستیم. ما در نهضت پیشرفت بانوان نگاه آسیب شناسی داریم و از دوسال پیش نهضت تببین بانوان را آغاز کردیم اما امروز ما باید نهضت تببین گران را فعال سازیم. دغدغه ما در اولین روزهای فعالیت این اداره کل، همراهی مبلغان و تشکل ها بود اما امروز خودمان دست به کار شدیم و فراخوان همکاری با نیروهای داوطلب را در پاییز سال ۹۹ صادر کردیم. از آن به بعد متوجه شدیم به نیروی داوطب بانوان باید بیشتر فکر کرد.
وی به مسائل اعتباری امور بانوان پرداخت و گفت: ما باید جایگاه بانوان در تشکلها و بانوان ملبغ و مداح را احیاء کنیم. همچنین امروز در تلاشیم تا اداره کل بانوان در استانها و شهرستانها یک کارشناس داشته باشد.
سعیدی نژاد ادامه داد: مهم ترین کار ما رسیدگی به مسائل فناوری و فرهنگی است. مقام معظم رهبری در خصوص حلقههای میانی صحبت کردند اما باید به این نتیجه و این فهم برسیم که منظور از حلقه میانی چیست، طبق بررسیهایی که انجام دادیم یک و نیم میلیون فعال فرهنگی در حوزهها و دانشگاهها وجود دارند اما باید این سوال مطرح شود که چرا امروز فعالان فرهنگی ما در محاصره تبلیغات دشمن، منفعل هستند.
مدیر کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی افزود: فعال سازی اقشار مستعد تبلیغ میتواند به ما کمک کند زیرا اگر راهبری محیط پیرامون تبلیغات، توسط بانوان مذهبی نیز انجام شود، اثرگذاری زیادی را شاهد خواهیم بود.