ارومیه - ایرنا - رییس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان گفت: دو هزار و ۶۰۰ دانش آموز استثنایی استان در ۴۳۸ مدرسه پذیرا و پشتیبان مشغول تحصیل هستند.

به گزارش ایرنا، عیسی محمدی روز سه شنبه در جلسه کمیته تخصصی راهبری فراگیر سازی آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی و پرورشی برای تمامی کودکان واجب‌التعلیم، ایجاد آمادگی در دانش‌آموزان با نیازهای ویژه برای ورود به عرصه جامعه و زندگی‌کردن در کنار سایر افراد، ایجاد زمینه‌های لازم برای بهبود شاخص‌های کمی و کیفی آموزش‌وپرورش و ایجاد زمینه‌های تعامل صحیح بین دانش‌آموزان عادی و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از اهداف برنامه تلفیقی فراگیر است.

وی ادامه داد: امسال شاخص نسبت دانش آموزان تلفیقی به کل دانش آموزان، ۰.۳۴ درصد هدفگذاری شده بود که ۰.۳۹ درصد محقق شده است.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان با اشاره به رویکرد عدالت محوری و یکپارچه شدن فرآیند تعلیم و تربیت گفت: جایدهی دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس عادی (به جز دانش آموزان گروه های با کم توانی ذهنی چند معلولیتی یا نارسایی چندگانه)در تمامی دوره های تحصیلی با توجه به توانمندی آنان امکان پذیر است.

محمدی با تشریح فرآیند تشخیص و جایدهی آموزشی دانش آموزان مشمول آموزش تلفیقی و فراگیر اظهار کرد: در هر مدرسه پذیرا، حداقل ۶ و حداکثر  ۱۵ درصد جمعیت دانش آموزان از میان متقاضیان آموزش های تلفیقی –فراگیر ثبت نام می شوند.

وی اظهار کرد: ۱۷۷ مدیر مدرسه در این مدارس  و ۱۰۰ درصد مدیران و ۹۹ درصد معلمان نیز در شاد فعال هستند؛ همچنین ۷۹ درصد دانش آموزان استثنایی هم در شاد عضو هستند که دو هزار و ۱۴۴ نفر را شامل می‌شود.

آذربایجان غربی دارای ۶۴۵ هزار دانش آموز است که در بیش از پنج هزار مدرسه تحصیل می‌کنند.