به گزارش ایرنا، محمدتقی جاپَلَقی شامگاه سهشنبه در نشست بررسی مشکلات کمربندی ۱۵ خرداد با حضور مسئولان دستگاههای اجرایی مرتبط و مجموعه مدیریت شهری، اظهار داشت: برای اجرای ادامه کمربندی ۱۵ خرداد در مرکز استان، توافق اولیه درخصوص ۳۰۰ متر از زمینها با مالکان انجام شده است و ۲ هزار و ۵۰۰ متر از مسیر باقیمانده باید تعیین تکلیف شود.
وی افزود: برای تعیین تکلیف ادامه روند این طرح رعایت حقوق مالکان زمینهای شهرکیان و توسعه شهرکرد بهصورت توأمان الزامی است.
شهردار شهرکرد تصریح کرد: تکمیل طرح کمربندی ۱۵ خرداد شهرکرد با هدف ارتقاء وضعیت توسعه و پیشرفت مرکز استان به همکاری مالکان زمینهای کشاورزی واقع در مسیر یا شهرداری نیاز دارد.
جاپَلَقی تصریح کرد: اجرای ادامه طرح کمربندی ۱۵ خرداد و تکمیل آن بار ترافیکی شهرکرد بهویژه در میدان شهداء (چهارمحال) را کاهش میدهد.
وی توجه به تمامی جوانب مرتبط با تکمیل طرح کمربندی ۱۵ خرداد شهرکرد از سوی دستگاههای اجرایی متولی در استان را ضروری دانست و یادآور شد: استفاده از زمینها در موقعیتهای مختلف برای توسعه شهر مورد توجه قرار گیرد و با نگاهها و رویکردهای علمیتر از عقبماندگیها در استان و شهرکرد جلوگیری شود.
رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهرکرد نیز در این نشست، گفت: مرحلهبندی برای ادامه اجرای طرح کمربندی ۱۵ خرداد در دستور کار قرار گیرد.
مصطفی حیدری خاطرنشان کرد: رعایت حقوق تمامی مالکان زمینهای واقع در مسیر اجرای این طرح الزامی و از خواستههای مجموعه مدیریت شهری در مرکز استان است.
معاون میراثفرهنگی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی چهارمحال و بختیاری هم در این نشست گفت: محوطه تپه سراب شهرکرد در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است و امکان عبور کمربندی از این محوطه امکانپذیر نیست.
کوروش بابائیان تاکید کرد: نقاط یو. تی. ام. (UTM) محوطه ثبت شده از ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان گرفته شود و مشاور مطالعات بازنگری طرح جامع شهر نسبت به بررسی موضوع و ارائه مسیر جدید با لحاظ مسائل فنی، شهرسازی، ترافیکی و تامین منابع مالی اقدام کند.
به گزارش ایرنا، اجرای طرح کمربندی جنوب شهرکرد (۱۵ خرداد) که مصوبه سال ۱۳۸۳ را دارد، بهدلیل واگذار نشدن زمینهای کشاورزی از سوی کشاورزان شهرکرد و شهرکیان و قرار گرفتن تپه سراب بهعنوان یک اثر ملی در مسیر اجرای این طرح، هنوز نیمهکاره باقیمانده است.
احداث این کمربندی که مصوب سال ۱۳۸۳ و طرح تفصیلی سال ۱۳۸۵ را دارد، منطقه شرق را به غرب شهرکرد متصل میکند و بهعنوان یک طرح ترافیکی نقش مهمی در روانسازی ترافیک مرکز استان و کاهش تردد کامیونها و ماشینهای سنگین در سطح شهر دارد.
شهرکرد بهعنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.