تهران - ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: این وزارتخانه به درگاه ملی صدور مجوزها متصل شده است و جزو ۶ دستگاه پیشگام در این زمینه است.

به گزارش ایرنا، امروز هجدهم اسفندماه آخرین مهلت دستگاه‌ها برای اتصال به درگاه ملی مجوزهاست و شمارش معکوس برای الکترونیکی شدن صدور جواز کسب و کارها به صدا درآمده است. به دنبال مطرح شدن برخی شبهات مبنی بر عدم اتصال وزارت میراث فرهنگی به درگاه صدور مجوزها وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دو روز پیش اعلام کرد: در این خصوص جلسات متعددی برگزار کردیم و سوابق و کاربرگ‌های لازم همگی آماده شده است.

عزت الله ضرغامی گفت: مشکلاتی در این سامانه وجود دارد که بخشی از آن به ما و بخشی دیگر به سایر دستگاه‌ها مربوط می‌شود. بنابراین، چند دستگاه باید با هم همراهی کنند تا در نهایت چراغ مجوزها در این سامانه روشن شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، معاون توسعه مدیریت و منابع این وزارتخانه امروز گفت: سوء‌تفاهمی زمینه اتصال این وزارتخانه به درگاه ملی صدور مجوزها اتفاق افتاده است. در جلسه دیروز با معاون اول رئیس‌جمهوری، وزارت اقتصاد و میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جزو ۶ دستگاه پیشگام در این زمینه بودند که مورد قدردانی قرار گرفتند.

سعید اوحدی با بیان اینکه در این زمینه کار بزرگی از سوی وزارت اقتصاد صورت گرفته است، افزود: طبق اعلام وزارت اقتصاد، وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به سامانه درگاه ملی مجوزها متصل شده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: همچنین در سامانه وزارت کار که به سامانه وزارت اقتصاد متصل است، بیش از ۱۵۵ رشته صنایع‌دستی که جزو مشاغل خانگی هستند بارگذاری شده و مجوز فعالیت فقط با احراز هویت به صورت الکترونیک صادر می‌شود و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز بر این روند نظارت می‌کند.