کیش - ایرنا - علی ظفری دروازه بان تیم ملی ایران براساس رای سرمربیان تیم های ملی پنج کشور به عنوان بهترین دروازه بان مسابقه قهرمانی فوتبال قطع عضو غرب آسیا شد.

به گزارش ایرنا، مسابقه فوتبال قطع عضو غرب آسیا و انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ ترکیه با حضور پنج تیم از این منطقه به مدت سه روز در جزیره کیش برگزار شد و به ترتیب ایران، ازبکستان و عراق به ترتیب مقام های اول تا سوم این رویداد را کسب کردند.

آیین اختتامیه این مسابقه روز چهارشنبه با حضور تیم های شرکت کننده این مسابقات برگزار و جوایز و احکام تیم ها و اعضای آن با امضای امضا متئوس ویدلاچ نائب رییس فدراسیون جهانی فوتبال قطع عضو، ماسایا یوکی رییس کنفدراسیون آسیا و جعفر عسگری مدیرعامل فوتبال قطع عضو ایران اعطا شد.

همچنین در این مسابقه با نظر سرمربیان پنج تیم حاضر علی ظفری از ایران به عنوان بهترین دروازه بان، قدرت خدایوف از ازبکستان به عنوان برترین بازیکن و لنین از هندوستان به عنوان جوان ترین بازیکن مسابقات انتخاب و از آنان تجلیل شد.

محسن نظر پور سرپرست شرکت عمران، آب و خدمات کیش در این آیین با اشاره به اینکه کیش همواره آماده میزبانی از تیم های ورزشی کشور و دنیا در قالب مسابقات مختلف است افزود: انتظار می رود جام جهانی فوتبال قطع عضو با همکاری دست اندرکاران از جمله انجمن فوتبال قطع عضو ایران در این جزیره برگزار شود.

مدیر مرکز ورزش و تفریحات سالم جزیره کیش هم در این آیین با بیان اینکه مسابقات قهرمانی قطع عضو غرب آسیا به بهترین شکل ممکن برگزار شد افزود: ایجاد هفتمین سایت غواصی مصنوعی جهان، توسعه زیرساخت های ورزشی برای سهم آفرینی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از جمله اولویت های این مرکز است.

عزیز الله فرضی پور اظهار داشت: این زیرساخت ها با حمایت شرکت عمران، آب و خدمات در راستای سیاست های حمایت دولت از ارتقای سطح ورزش توسعه پیدا می کند.

در مسابقه قهرمانی فوتبال قطع عضو غرب آسیا و انتخابیه جام جهانی ۲۰۲۲ ترکیه پنج تیم ملی ایران، فلسطین، عراق، هند و ازبکستان حضور داشتند و از روز یکشنبه ۱۵ تا سه شنبه ۱۷ اسفند با هم به صورت دوره‌ای رقابت کردند.

بر اساس نتایج بازی های سه روزه ایران با چهار برد و ۱۲ امتیاز اول، ازبکستان با سه برد و ۹ امتیاز در رده دوم، عراق با ۲ برد و ۶  امتیاز سه تیم صعود کننده به جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال قطع عضو ترکیه بودند و  فلسطین با یک برد و سه امتیاز و  هند با صفر امتیاز از صعود جا ماندند.

هم اکنون ۵۰ کشور عضو فدراسیون جهانی فوتبال قطع عضو هستند و این فدراسیون فعالیت خود را از ۱۵ سال پیش آغاز کرده است؛ کنفدارسیون آسیا نیز سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده ۱۰ کشور شامل ایران، هند، عراق، فلسطین، نپال، ژاپن، بنگلادش، مالزی و اندونزی است.