همدان-ایرنا- استاندار همدان با اشاره به اینکه حمایت از تولید داخلی و بومی سازی صنایع به‌ عنوان راهبرد اصلی دولت سیزدهم دنبال می شود، بر تعیین تکلیف بدهی معوق کارخانه کیوان به اداره کل مالیات و دارایی و سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، «علیرضا قاسمی فرزاد» روز چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات شرکت صنایع غذایی کیوان از عزم دولت سیزدهم برای رونق تولید خبر داد و افزود: بدهی های مالیاتی و بیمه ای که زمینه ساز مشکل کارخانه کیوان با اداره کل ثبت اسناد شده، باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف و تقسیط شود.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری سازمان تامین اجتماعی براساس حمایت از تولید مقرر شد که بدهی این کارخانه به تامین اجتماعی در ۴۵ ماه بدون پیش به صورت قسطی پرداخته شود.

استاندار همدان تصریح کرد: رفع بخشی از مشکلات مالیاتی قابل تقسیط این کارخانه نیز در ستاد تسهیل مصوب و قسمتی از آن نیز با مساعدت مدیرکل دارایی استان همدان باید تعیین تکلیف شود. 

قاسمی فرزاد از از مدیرکل ثبت اسناد استان نیز خواست با توجه به اینکه بدهی این کارخانه به دولت تعیین تکلیف شده، تغییرات مدیریتی و انجام امور قانونی در هیات مدیره انجام شود تا در اقدامات و تشریفات اداری دچار مشکل نشود.

وی خاطرنشان کرد: با بر طرف شدن مشکل بدهی این واحد تولیدی، زمینه برای تحول چشمگیر در روش و فرایند تولید و تنوع محصولات در راستای رونق تولید برای این کارخانه فراهم خواهد شد.

استاندار همدان اظهار داشت: مالک کارخانه برای پرداخت بدهی، مطالبات، عیدی و پاداش کارگران فعلی قول مساعد و قطعی داده تا در راستای رونق تولید طی ۶ ماه تحولات چشمگیری در روش، فرایند تولید و تنوع محصولات ایجاد کند.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه مردم همدان به کارخانه کیوان نگاه ویژه ای دارند، از مالک کارخانه خواست که این مجموعه قدیمی را دوباره به رونق سابق برگرداند تا با ارائه محصولات متنوع باعث ایجاد نشاط در شهر و استان شود.

نماینده عالی دولت در استان همدان یکی از اولویت های دولت سیزدهم را شفاف سازی وضعیت کارخانه‏‏‌ها، واحدهای تولیدی راکد یا تعطیل کشور برشمرد و از مدیران کل دستگاه های اجرایی خواست هرچه سریع‌تر وضعیت جهش تولید در حوزه صنعت و اشتغال را کارشناسی کرده و راهکارهای عملی در شتاب‌بخشی به فعالیت‌های این حوزه را ارائه دهند.

استاندار همدان خاطرنشان کرد که آیت الله رییسی در زمان ریاست قوه قضاییه و در جریان سفر به استان همدان از کارخانه کیوان بازدید داشتند و مالک این شرکت در این بازدید مکلف به افزایش ظرفیت و میزان اشتغال شد.

به  گزارش ایرنا، آیت الله رییسی ۱۹ اردیبهشت امسال با سفر به استان همدان، از صنایع غذایی کیوان بازدید و بر راه‌اندازی و احیای کامل این واحد تولیدی تاکید کرد و گفت که اگر مالک به اجرای قانون تن ندهد باید از طریق قانونی خلع ید شود.

کیوان از صنایع قدیمی همدان در زمینه تولید کیک و کلوچه است که پیش از سفر آیت الله رییسی به استان همدان تعطیل شده بود و مجموعه مدیریتی آن نیز به دلایل مختلف، تمایلی به راه اندازی مجدد این کارخانه نداشت.