ایلام - ایرنا - معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو کشور گفت: با توجه توانمندی های متخصصان این مرز و بوم، کشور ظرفیت تولید سالانه ۶٠٠ میلیون دز واکسن کرونا را داراست.

به گزارش ایرنا، دکتر بهرام دارایی روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: مهم ترین کار بزرگی که در دولت سیزدهم انجام شد این بود که مردم از یک حالت خیلی نگران کننده نجات یافته و واکسیناسیون گسترده ای انجام شد.

وی افزود: کشور به واسطه وجود ۲۱ شرکت دانش بنیان ظرفیت تولید ماهانه ۵٠ میلیون و سالانه ۶٠٠ میلیون دز واکسن کرونا را دارد. 

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: شرکت فایزر در ماه دسامبر به دولت آمریکا تعهد ۳٠٠ میلیون دز واکسن کرونا را داد اما فقط به ۱۰ درصد قول خود عمل کرد و در حال حاضر پرونده حقوقی از طرف اروپا بر علیه شرکت آسترازنکا نیز در تولید واکسن کرونا وجود دارد. 

دارایی همچنین به ویژگی های استان ایلام پرداخت و ادامه داد: ایلام طی سال های اخیر به واسطه اربعین حسینی از بن بست خارج و مسیر توسعه استان هموار و منشا خدمات به زائران شد. 

وی بیان داشت: وزارت بهداشت تلاش می کند زیرساخت های درمانی مناطق محروم از جمله ایلام را تقویت کند تا مردم برای ادامه درمان مجبور به مسافرت به استان های دیگر نشوند. 

معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: همچنین وزارت بهداشت تلاش می کند از امکانات موجود در استان ها استفاده و نیروهای متخصص را به منظور ارائه خدمات به مردم تربیت کنند. 

دارایی در خصوص نحوه توزیع امکانات در استان ها نیز گفت: در این راستا به استان های کم برخوردار توجه ویژه شده و ایلام از این امر مستثنی نیست. 

وی یادآور شد: تقدیر از کادر درمان بارها و بارها توسط رهبر انقلاب مورد تاکید بوده اما متاسفانه این مهم آنچنان مورد توجه قرار نگرفته که باید در این راستا با جدیت وارد شد.

وی تاکید کرد: برای بکارگیری کادر متخصص، پرستاران و متخصصان در بیمارستان های سطح کشور با اولویت بومی گزینی انجام می شود.

در پایان با تقدیر از خدمات دکتر محمد کریمیان ، دکتر جاسم محمدی به عنوان رییس جدید دانشگاه علوم پزشکی ایلام منصوب شد.